> Hallspegel och väska

Nu har jag kommit hem från jobbet. Sista dagen jag jobbar innan jag åker till Bulgarien på torsdag. På onsdag åker jag iofs till Jönköping och sover där, för vi åker därifrån på torsdagen. Till Växjö ska vi åka bil, sen så blir det allt flygning =) Najs najs, jag tycker allt att det ska bli skojsigt till maxx jag. Men nu ser jag fram emot lite ledighet också.

Jobbveckan har varit helt fantastisk, faktiskt. Skitkul har det varit att jobba ensam i butiken. Sålt massor, och det är superskoj att sälja och bara se hur varorna går åt. Idag har jag ju sålt en jäkla massa blandat, men bl.a. 3 par skor (varav 2 par från Friis&Company), 2 väskor (varav 1 från SAGA af Götheborg) och så fick jag faktiskt sålt två hattar idag med^^ Det händer ju inte direkt varje dag. Vad som heller inte händer varje dag är att folk betalar med Euro. Men igår fick jag allt ta betalt i den valutan med.

Skara är ju proppfullt med turister just nu. Blir en del engelska när man jobbar i butiken. Men engelaksn är helt okej. Norrmännen förstår jag också, men danskarna, åh herregud, danskarna... Det känns precis som att de förstår vad jag säger o de snackar ju danska och förväntar sig att jag förstår =S Inte ett ord fattade jag, jag bara mumland lite till svar och låtsades förstå. Haha, blev ju bra ändå, men om någon dansk skulle råka läsa det här, så snacka engelska med oss svenskar, vi fattar inte ert gurgliga språk =P Sry, men det är sant.

På vägen hem från jobbat kikade jag in i lite andra butiker i stan. Införskaffade oss en hallspegel som ska sitta mitt emot spegelväggen (som jag tar "dagens outfit"-bild vid ni vet?) och över den V-formade hallbyrån (som även den syns bakom mig på "dagens outft"-bilder). Blir nog bra får vi hoppas. Jag kikade även in i väskaffären och köpte mig en ny liten jättesöt pluttväska från märket Zack. Här är det jag köpte:


Jag var även duktig och var inne på Audio Video och lämnade in det gamla laptop-batteriet som har gjort sitt och är så gott som dött numera. Så lite duktig känner jag mig allt. På måndag ska jag in på SOHO (jobbet) och betala de grejer jag lagt undan. Det jag lagt undan är alltså de där rosa, platta skorna med strass som jag tjatat så om, och den vita strandväskan som jag ska ge bort i bröllopspresent fylld med godsaker såsom lyxchoklad. Blir nog perfect.

Men nu är jag vrölhungrig och ska laga oss lite mat. Gick förbi en thairestaurand i stan o det luktade sviiingött. Vill ha, egentligen, faktiskt. Men men, får väl bli en annan gång, nu har jag ju redan tagit upp mat till idag. Vad har ni gjort idag änsålänge? (Förresten Mandi, är du nöjd nu? ;P).

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: LINA VERONICA

vad kul att du är med! :)

2008-07-19 @ 16:43:54
URL: http://linaveronica.blogg.se/
Postat av: amanda

jag är nöjd :) hehe, och du, väldigt fina köp du gjort idag:)

2008-07-19 @ 18:18:34
Postat av: Märtaaa

Jag gillar den vita väksan :)

2008-07-19 @ 19:12:52
URL: http://maertapaerta.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Det är kul att snacka engelska med folk som inte kan svenska, för då får man verkligen pressa fram sina kunskaper som man fått från skolan =P Spegeln vart görnajs du =) Ett skepp kommer lastat med massa kramar <3

2008-07-20 @ 14:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0