> Underbara vännor ♥

Ja, otroligt underbara och störtsköna vännor har man, verkligen. Så jag tänkte tillägna er detta inlägget.

Amanda - Vi har varit bästisar sen vaggan, verkligen. Kusiner är vi, och väldigt tajta sådana. Du föddes bara en månad efter mig, och den månaden måste vart ganska ensam =P hehe. Dig kan man alltid räkna med, och jag älskar alltid dig, det vet du. Känns ju verkligen kanon att du har börjar skolan i Mark nu med, vilket även var en av anledningarna till att jag byter tbx. Vill ju inte missa en sån chans o träffa dig nästan varje dag. Utan dig finns inget mig.

Mathilda - Amandas sötiga lillasyster, och min kusin-vitamin. Du är verkligen undarbar, gummsan. Du är så söt, snäll, omtänksam o så, jämt. Du har kul humor och man skrattar alltid med dig =) Du gär än glad. Jag har lätt världens bästa kusiner!

Cissi - Vi har vart kompisar ända sen lågstadiet. Tredje klass för att vara exakt. Jag bytte skola och hamnade i din klass i fyran, och sen dess har vi hållt ihop. I ur o skur! Och så kommer det förbli. Du är som ett stort hjärtformat stenblock, och med det menar jag att du är så stadig och finns alltid här. Dessutom är du helt full med kärlek och omtänksamhet. Du är guld värd.

Martina - Vi har gått ihop ända sen lågstadiet, första klass... Eller nej, är nog till och med lekis (som de tydligen kallar "nollan" här i Skaraborg om jag inte minns fel?), aja, förskola typ då =) Men vi hittade inte varandra förrän i högstadiet/början på gymnasiet. Det var ju lite synd, faktiskt. Att det tog sån tid för oss o fatta hur perfekta man kan vara för varandra. Du har humor, är grymt rolig, samtidigt som du kan vara otroligt seriös. Du är en pelare, en stöttepelare. Vill aldrig vara utan dig mer, vänner för livet.

Marion - Vad ska jag säga om min lilla Marion? Ingen är som du, verkligen ingen. Vi fann varandra i nian då vi upptäckte att vi båda sökt in till Handelsprogrammet på gymnasiet. För övrigt har vi gått i samma klass sen sjunde klass. Du är helt otrolig, helt fantastisk och jag älskar dig verkligen helt sjukt obeskrivligt mycket. Pallar ju inte o gå i skolan utan dig nu. Du har ju varit mitt levande schema och almanacka, ju =P Skittråkigt o inte ha dig här. Sista chansen för mig o bara hänga med dig hela dagarna nu i skolan. Sen måste man ju vara seriös o dra ut i arbetslivet. Tar lätt chansen! Marin är min lilla älskling.

Madde - Dig träffade jag genom Glenn, mitt ex som fick fyra hela år av mitt liv, för er som inte vet vem han är. Du var som en storasyster även för mig. Det är du fortfarande. Du är ärlig, söt, omtänksam o genomsnäll, verkligen. Madde, jag älskar dig, gumman. Känns verkligen otroligt kul att du börjat Komvux i Mark, då kan vi ju ses jätteofta =) Min storasyster.

Josefine - En till kusin-vitamin som har en väldigt stor plats i mitt hjärta. Bodde även grannar som små, så i princip alltid hängt ihop. Har busat, lekt, upptäckt, testat, satsat o gjort allt ihop. Vi är minsann inte rädda för världen. Alltid varit starka tillsammans. Haft en hel hop roliga, konstiga, sjuka, smarta och dumma idéer för oss, verkligen. Nu bor du ända borta i Malmö, men vi tar chanserna vi får att ses =) Och i jul har vi planerat en lååång och mysig shoppingrunda tsm, bara vi två. Älskar dig, min Jossan.

Monica - Min lilla Monkey. Dig träffade jag i samma veva som jag träffade O-J. Tyckte det var jätteroligt att även ha en vän här i Skara, när pojkvännen bor här o sånt. Vad jag inte hade en aning om då var att jag nu bor här själv med. Och jag och min Monica har blivit kanontajta. Vi pratar om allt mellan himmel och jord och stöttar varandra till 100% verkligen. Du betyder också grymt mycket för dig, gumman min. Jag älskar dig, det vet du.

Paulina - Min kanonhärliga lillasyster. Du är 1 år och 8 månader yngre än mig, men jag var ju stolt för att vara äldst som liten, så la alltid till de sista 4 månaderna och sa att jag var 2 år äldre än dig =P Du blev skitsur och sa att det är minsann bara 1 år. Vi har bråkat om det mesta, äkta syskonkärlek. Men vi har alltid funnits här för varandra, och försvarar alltid varandra. Jag sätter henne i första hand före mig och känns ibland som hon försöker göra detsamma. Men det är jag som är äldst och kommer så alltid vara det. Så jag tar på mig rollen, och min lilla gumma får inte utsättas för några farligheter osv. Du är guld värd, det vet du. Vi mot världen!

Anna - Anna Broberg, min lilla stumpa. Du är så snäll och rar och söt. Du ser så oskyldig ut alltid. Du har varit en stor del i mitt liv sen 6:an. Vi fann varandra på en gång och sen har vi suttit ihop hela vägen hit. Stöttepelare till 100% som även har sina egna problem. Vi lovar och svär att alltid, alltid finnas här för varandra. Och aldrig, aldrig låta någontigt komma emellan oss. Förra året var vi på "semester" bara vi två, i Stenungsund, vilket var kanonmysigt. Får vi ta o göra om, tycker jag.

Elvira - Minisyster "Ellis", hehe. Ibland säger du att du ska bli som mig när du blir stor, men ibland helt tvärt om. Syskonkärlek även här. Du är bara 10 år, men på ditt sätt att tänka skulle man tro att du var mycket äldre. Du har alltid varit sådär smart. Trots att du är en liten blondie =P Du är även väldigt kort till växten, precis som jag. För övrigt är vi väldigt lika varandra. Bra söt är du allt!

Tony - Åh, vad ska jag säga om dig? Jag älskar dig så grymt mycket som vän, det vet du! Hoppas jag? Du har betytt så sanslöst mycket för mig ska du veta. Man kunde ringa dig mitt i natten och du sa att allt var helt okej, allt löser sig. "Jag finns här"... Rätt som det var vart du helt borta. Jag har fan gråtit massa. Gick inte att få tag i dig. Försökte allt jag kunde komma på, men gick inte. Tanken slog mig att, herrejävlar, du kanske är död... Vad in i helvete hade jag gjort då? Att du skulle försvinna från mig var en så sjuk tanke så jag visste inte vad jag skulle göra. Jag vill så gärna träffa dig och att Oscar ska få träffa dig. I förrgår fick jag ett mail från dig och blev sanslöst förvånad, men ändå glad. Jag saknar dig, hajja det! Älskar dig, Tony. Hör av dig.

Bröderna - Jonas och Kristian "Pille". Ni är inte bröder till 100 procent egentligen (tekniskt sett), men ni ställer upp som om ni vore det =) Ni betyder mycket för mig båda två. Jag är "mini", men det får jag väl vara då, för ni är ju stora o starka, hehe. Tycker så grymt mycket om er båda. Tack för att ni finns och tack för att ni "tagit till mig", det är ju liksom ingenting ni måste, liksom...

Aliza - En go' o glad tjej som verkligen öppnat sitt hjärta för mig. Jag älskar att du är så öppen och rolig =) Man kan vara på världens dåligaste humör, så pratar man med dig så är det glömt. Helt som bortblåst. Glad och positiv tjej, som fångade mitt hjärta snabbt. Och nu, du, Alexandra får du inte komma ut ur mitt hjärta =P Jag låser in dig där, hehe. Finns även här för dig i ur och skur, det lovar jag.

Jimmy - Monkeys lilla ex-pojkvän. Du är så ärlig, öppen, snäll och omtänksam. Man kan fråga dig i princip vadsomhelst och du svarar =) Och alltid får man ett ärligt svar. Det glädjer mig, och gör mig väldigt glad. Vi kan nog prata om det mesta, skulle jag tro. Jag är glad att du kom in i mitt liv. Det betyder massa. Ut ur mitt liv kommer du minsann inte mer, mohaha =P

Mikaela - Kanonsötig Stockholms-tjej. Träffades då du bodde i lilla Fritsla, sen flyttade du till Kinna o då hängde vi ofta, vilket vart jättekul. Haft mycket kul ihop, vi två! Nu har vi båda flyttat... Du tbx till Fritsla och jag till Skara. Så nu ses vi alltför sällan tycker jag. Supermysig är du, ska du veta gumman min. Får ta o ses snart, tycker jag.

Fian - Sofia, den söta =) Lidköpingsbo, lång, blond och helt underbar - rätt igenom! Du är rolig, och ett snack med dig gör min dag. Vi skulle gått i samma skola, men jag är dum och hoppar av... Men vi kommer ju lätt inte sluta ses för det. Du har ditt får <3, men du har även mig alltid här, ska du veta. Du betyder supermycket för mig, gumman.

Glenn - Du var min andra hälft i fyra år. Jag är så hemskt ledsen för vad som hände, men på ett sätt känns det ändå rätt. Jag vill så otroligt gärna vara vän med dig, men du vill inte vara vän med mig. Det känns i hjärtat, men jag hoppas verkligen du hör av dig någon dag, eller i alla fall säger "hej"... Någon gång kommer vi förhoppningsvis bli vänner. Du betydde iaf väldigt mycket för mig en gång i tiden, det vet du.

Erika - "Blondie", vi har inte träffats mer än några gånger, men du är en go' tjej iaf, tycker jag. Vi pratade hela tiden när vi senast sågs, var knappt tyst en sekund =P

Jag hoppas inte jag glömt någon för har jag det så får ni allt ta o bli rejält arga på mig, minsann. Ja, underbara vänner och familj har man verkligen, vill verkligen inte vara utan er. MEN sen så har jag ju också en underbar pojkvän:

Oscar Jonsson - Min alldeles egna O-J. Du anar inte hur mycket du betyder för mig. Det går liksom inte att beskriva i ord hur mycket jag älskar dig. Jag vill dela allt med dig. Jag vill dela mitt liv med dig. Nu bor vi ihop, och med det fick jag ju även världens underbaraste sambo. Vi har våra små bebisar. Katterna och marsvinen. Men jag hoppas verkligen att det går så långt att vi även skaffar riktiga barn i framtiden. Allt känns så otroligt rätt med dig, ska du veta. Vi har så sanslöst kul ihop. Vi har pratat varje dag sen första gången vi träffades. Nu är det 10 månader sedan om några dagar. Vi skrattar även ihop varje dag. Jag behöver ha roligt i mitt liv, och det får jag med dig. Vi har en framtid ihop, älskling. Jag älskar dig, och hoppas det alltid kommer vara vi två. Som gjorde för varandra. Rättare sagt, jag tänker lägga allt krut på att det alltid ska vara vi två!

Nu är jag grymt trött, så ska nog ta o gå o lägga mig hos sötisen nu, tänkte jag. O sova ut, äntligen! Det ska bli så grymt skönt.
Kramisar i massor!

Nicolsan

> Paula DeAnda - Easy



Nu har jag snott ännu en låt ur Alizas blogg, hehe. Men den är ju så sjukt bra, så var verkligen tvungen =P Det är nog den låten jag lyssnar på mest just nu. Paula DeAnda som sjunger är ju fin med, tycker jag =) Visst är den bra, eller?

Nicolsan

> Borta med vinden

Ikväll har jag o älsklingen myst framför TVn. Började titta på "Borta med vinden", som tydligen ska vara väldigt bra =P Sen så är den väldigt lång med. Så vi såg bara till första skivbytet. O-J lagade ris, och gjorde egna Chicken Nuggets med fritösen, som faktiskt blev väldigt lyckade =) Min lilla mästerkock, hehe. Så gjorde jag currysås och sallad.


Har haft en riktig myskväll för sen så fick jag lite massage och så käkade vi varsinn glass. Daimglass, mumma =P
...Sen så slocknade faktiskt Oscar. Så nu sitter jag här själv o lyssnar på lite musik o läser+kommenterar andras bloggar =P

Ha det super!
Nicolsan

> Alexis y Fido - 5 letras



Jag är ju ett stort fan av Spansk Raggaeton, som en hel del vet =P Så sjukt bra musik, alltså! Är det inte "sjunde himlen" för öronen? Åh, Jo! Absolut, säger jag. Lyssna och njut.

Nicole

> Tvättat

Nu har man äntligen tvättat klart - för idag iaf! Fy, kändes ju inget vidare o gå upp för att börja tvätta klockan 7 på morronen när man är ledig, precis. Men nu är man iaf klar, o det är ju gött. Men å andra sidan ska man väl inte klaga nu när man är pigg och uppe, så ska man väl bara ta vara på dagen. Den blir ju längre ju tidigare man går upp =) Känns det som iaf, tycker jag.
image34

Nu ska jag ta o käka lite frukost, tänkte jag. Blir toast med smör, marmelad o ost (onyttigt, onyttigt =P hehe), mumma! Så ska jag nog ta o göra mig en cappuccino med, med lite O'boy nedblandat i pulvret. Blir godast så =) Så ska man skumma mjölk till också, sen är det mmm, absolut!

Ha en bra dag!
Nicolsan

> Tom Hanks

Hm, maten vart inte så gött som jag hade hoppats på. Vart för mkt vitlöks-smak i marinaden, tycker jag. Och jag gillar verkligen inte vitlök. Usha >.<

"Green Mile" däremot var lika bra som den alltid är =) Så sjukt tragisk, men otroligt fin på "insidan". Budskapet är så sant. Gillar Steven King's verk grymt mycket. "Rose Red" har man med sett, också grymt bra. Faktiskt sett den mer än en gång till och med, trots att den är runt 4 timmar lång.


Dessutom tycker jag att Tom Hanks som är med i "Green Mile", är så grymt bra skådespelare. Han är verkligen helt sanslöst bra på det han gör. Har även "The Terminal" med honom. Där spelar han ju en snubbe som är så långt ifrån rollen i "Green Mile" man kan komma. Men han gör verkligen båda rollerna grymt bra! Definitivt en av mina favoritskådisar! Kan förresten även rekommendera "The Terminal" med, också otroligt bra, tycker jag. Den är charmig.

Nu har vi även tittat lite på extramaterialet på "Green Mile", och det är skitkul o se Michael Clarke Duncan som spelar John Coffey som sig själv =P hehe.

        
                                      Tom Hanks                     Michael Clarke Duncan

Men nu är klockan mycket och jag är trött o ska snart sova. Iaf göra mig klar för o sova. O jag är leeedig imorrn. Gött! =) hehe.
...Men tyvärr har man tvättid klockan 7 imorrn bitti =/ Usha, mindre roligt. Finns ju knappt några tvättider o välja på nu. Hemskt vad alla ska tvätta hela tiden. Kan dom inte vänta tills jag har tvättat? Hehe =P Önsketänkande.

Men natti på er o sov gött... Det ska jag försöka göra.
Nicolsan

> Fritös

Glömde förresten påpeka att vi köpte en fritös i förrgår med =P Fast hade ingen frityrolja, så kunde inte inviga den förrän igår. Vart asgött med egenfriterade pommes, tycker jag. Så åt vi kalkonfilé till =) Kändes lyxigt.

Idag ville O-J fritera kyckling, men det är ju onyttigt att fritera, så tycker inte man ska gö det 2 dagar i rad =P Haha, okej, såå nyttig är jag väl inte ;P Försöka går ju. Men jag hade bestämt maten vi skulle ha idag redan igår, så nu ska vi käka Kokt potatis, kokta morötter och marinerad flintastek till =) Ska bli gött. Men imorrn blir det friterad kycklning har O-J bestämt =P

Så ska vi se disc 2 på "Green Mile". Såg disc 1 igår kväll.
Oopsie, nu börjar den!

Ha det.
Nicolsan

> Banken

Nu har vi varit på banken, jag o älskling. Nu har vi båda bytt till Sparbanken Skaraborg (Swedbank), och jag är mycket nöjd =) De är väldigt trevliga och service-inriktade på den banken, tycker jag. Och jag bryr mig väldigt mycket om servicen. Man är ju "handelsnisse" =P haha! Sån blir man när man går Handels- och Administrationsprogrammet (med inriktning Handel- och Service för min del). För övrigt så var min tidigare bank väldigt bra den med, men ligger ju väldigt långt bort nu när man flyttat. Den låg mellan Kinna och Ullared för de som bryr sig (Mjöbäck).

Oscar däremot hade ju Nordea innan. Orka Nordea, haha. Nämen de kanske har sina fördelar, jag vet inte? Kan inte så mkt om den banken, mer än att de har s.k. "skrapkort" instället för en dosa. Och de där mobbade skrapkortet har långt ifrån sådan säkerhet som en dosa har, vad det gäller Internet-banken. Det har det varit en hel del klagomål på, och i somras sa de t.o.m i radion att Nordeas Internet-säkerhet är kass. Dessutom (en ganska onödig grej för andra, men inte för mig) så är det tråkigt o gå in på Nordea här i stan. Det känns tråkigt o grått, o jobbar mest gamla tanter där. Hm, nej, jag är verkligen inget stort fan av Nordea... Men å andra sidan, varför vara det när Swedbank finns o är såå mkt bättre? =) Yes, så tycker jag! Det var hemskt vad åsikter jag har, då ;P

image29

Vi öppnade dessutom ett gemensamt konto med. Hade ingen av hos haft i tankarna innan hon på banken (nämner inga namn, hon får vara anonym) föreslog det. Hon sa att det är en bra idé, så vi tänkte att "Varför inte? Vi kör på det!". Sagt och gjort, nu har vi det.
Nu ska jag ta o skicka henne på banken ett mail, tänkte jag.

Ha en bra kväll!
Nicolsan

> Avhoppad

Ny uppdatering av bloggen, äntligen. Det var på tiden, tycker jag. Och vad har hänt sen sist?
Jo, jag har ju haft min APU på Lime och Elkedjan i Skara (ligger i samma lokaler och har samma ägare) sen vi började skolan. Vart ju bara i skolan första dagen, sen praktiserat sen dess. Tycker verkligen det är skitkul o va där =) Hela gänget är störtsköna rakt igenom. Igår inventerade jag o Ida herrsidan, vilket var jobbigt! Men vi blev klara, o kommer la drömma mardrömmar om talet "498" nu. Usha =P Haha. Nämen jag skrev o hon läste upp priserna på kostymbyxorna, så prickade jag för. Räknade ut att hon sa "498" hela 176 ggr! Sheat, haha.

I förrgår däremot när jag gick hem för att äta min lunch vid 1-tiden, så mötte jag en liten bebis-igelkotte hemma på Valhall. Jättesötig. Fotade den med mobilen med:



I förrgår efter jobbet (praktiken), så åkte jag o älsklingen till Lidköping för att inskaffa en ny soffa =) Blev en röd divan-soffa, vilken vi är väldigt nöjda med. Kommer passa perfekt när vi fått iordning i storarummet så som vi vill ha det. Vi vill ha två svarta väggar och två ljusa. En del röd inredning på den svarta sidan och TV-möbler i valnöt på den ljusa sidan. Haha, ljusa o mörka sidan, låter ju som "goda o sidan" nästan. Vilken fantasi jag har ^^
Bild på soffan:
image28
Så ser soffan ut! Fast vi har två extra dun-prydnadskuddar med samma tyg till också, som hör till soffan. Den enda lilla ändringen på den jag vill ha är utbyte av benen. Vill ha i metall, inte i trä. Så dom ska vi byta, har jag bestämt. Men det är ju inga större problem, bara att man ska få tummen ur och åka till en möbelaffär o köpa det.
Förresten, länk till soffan: http://www.em.com...

Igår shoppade vi lite mer inredning. Blev en snygg silvrig golvlampa med dimmer och läslampa till storarummet som nu står vid soffan. Och en "katt-möbel", såndär som katterna kan mysa o leka på. Till slut köpte vi en snygg bricka i bambu med, ser jättelyxig ut =)

Idag har jag varit i skolan för att "skriva ut mig" ur skolan och lämna in APU-papprena. Så nu är jag faktiskt avhoppad. Tillhör ingen skola alls. Så nu är jag ledig, "hemmafru" som O-J sa, haha. Fast då sa jag att "Hmm, nä. Isf får du börja spela fotboll, för jag är hellre fotbollsfru än hemmaru!" =) ...Men iaf, när jag kom till skolan så hade de tydligen redan skrivit ut mig. Gick snabbt... Så kändes till en början lite onödigt att bara dra till skolan, träffa Elvy i 2 minuter, sen sluta. Men samtidigt var det faktiskt värt det =) Träffade nämligen Monkey, Jenny o Sötis-Fian i skolan. Så det vart kul. Sen så fick jag ju mig en bra promenad, när jag skulle gå hela vägen in till Lidköping Centrum från De La Gardie Västra med. (Ngn tutade på mig när jag gick, vem? Aliza?).
...Men på måndag är jag inte skollös längre. Ska träffa en SYV kl. 11 och skriva in mig i Marks Gymnasium igen, samt göra mina personliga val.

När jag åkte hem till Skara igen sen, så passade jag på att dra till banken när jag ändå var inne i stan. Ska byta bank hit nu när man har flyttat, tänkte jag. Mycket smidigare så. Hade ju tidigare Swedbank i Mjöbäck, men nu blir det alltså Swedbank i Skara ist. Fick tid för möte där redan kl. 17.00 idag =) Så snart ska jag dit.

Men nu ska jag få lite gjort innan O-J kommer hem, tänkte jag.
Ha det gött!

Nicolsan

> Hur gammal?


You Are 27 Years Old

Under 12: You are a kid at heart. You still have an optimistic life view - and you look at the world with awe.

13-19: You are a teenager at heart. You question authority and are still trying to find your place in this world.

20-29: You are a twentysomething at heart. You feel excited about what's to come... love, work, and new experiences.

30-39: You are a thirtysomething at heart. You've had a taste of success and true love, but you want more!

40+: You are a mature adult. You've been through most of the ups and downs of life already. Now you get to sit back and relax.

Hur gammal är du egentligen (inombords)? Testa Här!

> Lustjakt

Igår vart det ju då Lustjakt hemma hos Aliza =) Var jättekul, tycker jag. Blev många pers, faktiskt. Var ca 15 stycken. Och hon som kom och visade grejerna o jobbade för Lustjakt var väldigt bra o kul o höra på, tycker jag =). (O för er som inte vet vad Lustjakt är, så är det som sminkparty, fast med sexgrejer ist =P MKT roligare än smink/plast-party! haha).
Länk: www.lustjakt.se


Hela soffbordet fullt med massa roliga prylar.

För mig blev det så mkt att ta in på en gång. All info om grejjerna, alla nya människor osv. osv. så jag visste inte alls vad jag ville beställa. Så vart jag tyvärr inte helt förberedd heller. Så jag väntade med att beställa. Så nu ska jag snart kika in på hemsidan o handla lite där =P

Den 11 januari är det Lustjakt hos Aliza igen (Wiee!). Då ska jag vara mer förberedd och handla =P Massa! haha.
För övrigt så fick vi se massa grejjer. Känna o klämma på dom osv =P Skitkul. Kan man ju liksom inte göra om man beställer på nätet. Där är det ju bara bilder.

Ser fram emot nästa massa =) Nu får det ta o bli januari snabbt, tycker jag.

"Grammatikundervisning som det borde vara:
1. Substantiv är ord man sätter "fan" eller "jävel" efter. T.ex:  klockfan, gubbjävel, hammarjävel osv.
2. Adjektiv är ord du sätter "skit" före, t.ex: skitbra, skitsnygg, skitgod osv .
3. Verb är ord du sätter "utav helvete" efter. T.ex: Drack utav helvete, dansade utav helvete, körde utav helvete osv.
På det här sättet är det skitlätt för ungjävlarna att lära sig utav helvete."
 - Fjantigt, men lite kul ändå.

Puss o Kram, Lustjakts-span!
Nicolsan

> Bion

Filmen "Underbar och älskad av alla" som vi såg på bio var jättebra =) Definitivt sevärd, tycker jag. Detsamma om boken =P Är med kanonbra. Fast man ska nog välja antingen eller, eller se filmen först och läsa boken sen, kanske. Både jag o Oscar hade läst boken först o tyckte den var bäst baraför att filmen hoppade över massa roliga delar. Men alla andra i biosalongen asgarvade, hehe. (Gjorde vi med, vissa gånger dåmen...). Slutet är verkligen kanon, haha =D Världens smartaste tjej! Martina Haag författaren av boken som filmen är baserad på, som även innehar huvudrollen) är förjäkla grym, alltså =P

Handling (tagen från www.sf.se):
Isabellas riktiga liv, det hon är ämnad att leva, verkar aldrig börja. Hon är drygt 30 år och har inte nått fram. Vänner och bekanta skaffar partners, de får barn och gör karriärskliv. Bella står på samma nivå som när hon var 20. Att frilansa som skådis går dåligt, hon är singel och bor i sin lilla lägenhet. Livet står still. En dag bestämmer hon sig för att inte vänta längre. Hon ljuger lite i sitt CV, men för att rädda att hon ljög ljuger hon lite mer tills det plötsligt har gått för långt.? När hon får chansen att stå på Dramaten tar hon den, skrattar Martina Haag som både skrivit boken som ligger till grund för filmen, och spelar huvudrollen som Bella.? Hade de frågat om hon hade träben hade hon sagt javisst och sågat av sig benet. Jag förstår henne verkligen. Varför ska regissörerna någonsin välja Isabella? ?Antingen tar vi Marie Richardsson eller så tar vi en tjej som blivit utbuad på entonårsföreställning och gått och stämplat?.
Länk: http://www.sf.se/filmer/film?filmid=10002706

När vi kom till Skövde förresten, så var P-automaten sönder, så fick stå gratis =) Gött! Jävla tur man kan ha =P Fast jag vart ju så dum så jag gick in på Coop Konsum o växla till tior först, innan jag kollade vad det stod på automaten ;P Aja, sånt som händer =)

Innan vi åkte hem stannade vi o handla på ICA Munken =P Köpte mjölk, ost, en skvallertidning o två filmer. Filmerna var "Den gröna milen - Special edition 2 disc" (vi båda älskar den filmen!) och "Borta med vinden" (gammal klassiker, som jag inte sett än, men skitbra ska den ju tydligen vara). Bilder på filmerna:


När vi kom hem så ringde Pappsen =) han o Annika (Hans gumma, hehe. Dom är förlovade) hade hyrt en stuga på västkusten. I Varberg =P Hade kanonmysigt där tydligen. Hade druckit lite vin o bara myst o haft en kanonhelg änsålänge. Låter toppen, så glad för deras skull =P Så mysiga dom är. O så gulligt att de verkligen är som gjorda för varandra. Grymt glad för pappsens skull. O så fick han reda på den där lilla nyheten att jag ska gå på Marks Gymnasium nu ändå. Så sa han att om jag är trött o inte orkar åka hem ngn gång så får jag sova hos dom =) Ute i lilla Fritsla, haha. Så lovade han att han skulle köra mig på MC:n till skolan =P Sheat, vilken lyx. Får väl ta o va "trött" ngn dag då, så man kan åka med honom då. Jättefin motorcykel har han ju, som går kanonsnabbt! (Me like).

Men nu är jag grymt trött, somnar vilken sekund somhelst känns det som, så ska nog sova strax.
Puss o Kram, skumbanan -

Pappsens lilla Nicolsan (Smeknamnet "Nicolsan" har förresten han alltid kallat mig, sen jag var en liten plutt).

> Underbar och älskad av alla

Ja, det heter filmen som vi (jag o O-J) ska se på bio idag =) Vi åker in till Skövde o ser den på Salong Saga. Mysig biosalong, tycker jag. Där såg vi Simpsons-filmen med. Fast känns ju klart lyxigare o gå på Salong Bergakung i Götet, givetvis =P Haha. Dom går inte o gämföra. Men bra är dom båda iaf.

För övrigt så tror jag att filmen är väldigt bra, jag har höga förväntningar på den. Både jag och Oscar har läst boken, innan nämligen. O boken var skitkul =) Läs den säger jag bara! (Om ni inte redan gjort det, vill säga). Dessutom är det författaren av boken, Martina Haag, som har huvudrollen i filmen med =) Så den kan ju bara inte bara dålig, hoppas/tycker jag!


Måste bara påpeka att jag är väldigt stolt över min lilla, goa Monkey =) Du är stark, gumman. Du behöver inte vara beroende av ngn, du har oss vänner =) Vi är ditt stöd. Pratar med Monica i tele nu, haha "Molly har hjärna som en ärta" =D haha, och "Roxy är inte dum i huvudet". Haha, du är för rolig, gumman <3

Men nu ska vi nog dra oss mot Skövde snart, tror jag.
Ha det så gött. uppdaterar nog imorrn igen. Puss o Kram -

Nicolsan

> Första skoldagen

Jahopps, jag är lika seg som vanligt på o uppdatera =) Borde bli ändring på det snart, tycker jag. Men har ju så mkt annat för mig med, så det är inte alltför lätt.

I onsdags började ju jag skolan då. Tog bussen från stationen kl. 10:15. Hade följe med Oscar till stationen med för han började också skolan i onsdags. Han läser upp sina betyg i Axvall =). Var framme vid Lidköping busstation kl. 10:45 o då kom Anela o mötte mig där =) Vi väntade på Kristina med, sen bar det av mot aulan, där vi skulle vara 11:00. Jag blev förvånad! De la Gardie ska ju va värsta fina skolan har man ju hört o grejjer. Men det vart ju skitfattigt gämfört med Marks Gymnasium (MG) där jag gick innan. Sheat, jag hade verkligen alltför höga förväntningar. Alla stannade upp hela tiden o hälsade på kompisar o grejjer, men jag känner ju knappt en käft där... Saknar alla kompisarna "hemma" i Mark massa!

I aulan hade vi minnesstund o grejjer för en tjej som hade varit med om en tågolycka o dött i början på sommarlovet... Inte allftför positivt o starta skolåret på det sättet, tycker jag, men men. Sen skulle vi af gå till DLG Västra (där Handel, Omvårdnad o Samhäll håller till). Det var värsta utanför, lååångt dit. Så vi tog bussen.
Hm, rörigare skoldag har jag aldrig vait med om. Verkade inte som ngn hade koll på nånting. O så började APUn redan dagen efter. Hm, känns ju inte överdriver välplanerat precis...

Efter skolan träffade jag Erica i stan (Lidköping). Vi tog en glass (3 kulor - marängswiss, after eight och lollipop original. Mmmm!), o så satt vi o prata ute i solen o tog en sväng om några butiker =) Hon handlade lite på H&M o jag köpte ett BagLady-halsband på MQ =).

Men iaf, nu har jag APU (förjävla skönt!)... Och jag ska nog faktiskt byta skola till Mark igen... Visst, nu tycker nog en del att jag ger upp o så, men det är ju faktiskt sista chansen i mitt liv jag har o spendera hela dagarna med Marion, Märtan, Cissi, Madde, Amanda o syrran. Så det känns verkligen som att jag borde ta vara på den. Sen måste man ju va seriös o ge sig ut i arbetslivet o så, liksom. Däremot så kommer jag bo kvar här =) Kan inte tänka mig o flytta tbx till Kinna så det är la bara o vänja sig vid o börja pendla igen då =) Ska investera i en laptop så jag har ngt o göra på resorna. Blir ju överdrivet dyrt om jag ska ta bilen varje dag, o dessutom så får jag ju ingenting gjort på resorna då heller.

Men men, jag tycker det känns rätt, mitt beslut iaf, och det är väl huvudsaken.
Nu ska jag bege mig till Lime och Elkedjan o jobba lite =) Ha det gött!

Nicolsan

> Lindsay Lohan - Rumors

Jaa, jag säger då det... Stackars tjej! Det blir ju läst en hel del skvallertidiningar av mig, kan jag ju säga =P. Men allt som står om hennes uppväxt o så låter faktiskt rimligt. Hennes pappa vet ju de flesta hur det ligger till med, antar jag? Han vill ju bara åt hennes pengar, och har ju slagit henne o kallat henne både det ena o det andra... Hennes mamma är ju även hennes manager, och ska ju ha en del av vinsten. Så hon tycker ju bara att det är bra om hon kommer med på massa löpsedlar osv, bara hon är så känd som möjligt. Som yngre (i ca 15-års åldern), fick hon ju dela rum på hotellet med pojkvännen Aaron Carter för hennes mamma, baraför att han också var känd, och det betydde publicitet för hennes del. Vafan, man kan la ha regler för det?!... O hon fick även dricka i 14-15 års åldern. Allt för skandal-publiciteten. =S Helt sanslöst sånt är, alltså. Inte undra på att det har gått snett nu.

         
                                        Då                                   Nu

Man behöver ngn förälder, ngn som sätter gränser i den åldern. Iaf till viss del. Annars är det ju inte lätt. Speciellt inte som känd barnstjärna o sånt. All publicitet o alla pengar man får. Det blir mycket på en gång, och det är inte lätt o kontrollera allt på egen hand... Nu försöker hon ju iaf ta tag i sitt liv. Hon är stark! Hon kan fixa det på egen hand. Hon struntade t.o.m i att fira födelsedagen för att hon var på Rehab. Hennes mamma vill ju givetvis ha ut henne därifrån, men hon tänker inte lämna det förrän hon är drogfri. You Go Girl, säger jag!

För övrigt så är första bilden, "Då", från filmen "Föräldrafällan" som jag haft sen den kom ut =) Älskade den när jag var liten. Tycker den är jättesöt nu med iofs... Mysig.



Denna låten beskriver nog mycket av vad hon vill säga. Alla rykten o skit, det kan inte vara lätt, alltså... Men hon är ju som sagt stark och tar sig nog igenom den svåra perioden och kommer upp på banan igen. Det tror iaf jag. Mycket bra låt i övrigt, och tycker dansen i slutet är skitbra!

Jag dansade ju innan. Uppträdde o grejjer... Saknar det faktiskt. Tror nog jag ska ta o börja igen. Det hade vart så grymt kul. Ngn som är med? ;P
Gött o ha en blogg o skriva ner alla åsikter o tankar i, faktiskt. Får hoppas att folk tycker den är intressant och bra att läsa, bara. Är det ngt o ha, eller? Kommentera gärna, så jag vet =)

Ha det guld!
Nicolsan

> Foreigner - I wanna know what love is



Mycket fin låt från 80-talet. Oj, vad jag går bakåt i tiden nu då. Först 90-talet o nu 80-talet. Men den här låten är verkligen en odödlig klassiker. Har älskat den sen jag hörde den som väldigt, väldigt liten. Denna versionen är helt klart bäst. Finns ju nyversioner, men inget slår originalet, alltså.
Lyssna, blunda och njut!... "I wanna know what love is..." Det vet jag redan. O-J, min lycka och stora kärlek. Jag gillar om dig. Enormt mycket dessutom. Ta vara på det.

Nicolsan

> Ghost

Idag har jag o Oggisen vart inne i stan o grejjer =P Han har varit ledig från jobbet, så vi passade på att fixa lite ärenden. Var på Nordea först, sen åkte vi till Jula-huset. Var inne på Jysk o kollade på en soffa, men vart inte helt nöjda, så blir inte den. Måste ju ha en soffa nu snart, den vi har nu är ju så liten. En röd Klippan-soffa från IKEA. Vi ska iaf ha en röd divan-soffa har vi bestämt. Sen ska man ju hitta en bra med... Men det hittar vi väl så småningom hoppas jag.

På Jysk köpte vi iaf nytt sängöverkast med 2 prydnadskuddar till. Blev väldigt nöjd faktiskt =) Har ju bestämt oss för att det ska va rött därinne, så passade inte alls bra med det gamla, blåa vi hade. Sen så gick vi iaf till Jula med. Köpte nytt dammsugarmunstycke, smärjelduk (tror det hette så?), en bensindunk (bra o ha i bilen, kan ju komma nödfall. Haha, nämen ändå, hade ingen) och så köpte vi 2 filmer. Sen gick vi till Ica o handlade lite mat också, och efter det åkte vi till Kaplan för att lämna ett brev till Tina. Dom var tyvärr inte hemma, så lämnade det där. Sen åkte vi till Ingrid (Oscars härliga moster) och hämtade superfina kattmatskålar hon hade köpt, som vi skulle få =) Så snäll är hon. Så blev det dags att åka hem!

Hemma så gjorde jag pizza =P Mumma. Blev kanongött, nästan som från pizzerian, fast fyrkantiga! Hehe. En Hawaii till mig o en "...hmm...vad ska vi döpa den till?..." till O-J. Det var iaf tomatsås, tonfisk, ananas, curry o ost på hans =) ...Min behöver man väl inte säga var det vart på, för alla vet väl vad en Hawaii innehåller, eller? (Tomatsås, skinka, ost o ananas).


                                           Pizzorna i ugnen     Kattmatskålarna

När pizzorna var klara åt vi ju givetvis dom, och när vi gjorde det så passade vi samtidigt på att se en av filmerna som vi köpte på Jula. Vi såg Ghost. Kanonbra var den faktiskt. Trots att den gjordes 1990! Hemskt vad jag är inne på 90-talet nu då =P hehe. Men det var ju en bra period, ju. Men den filmen är definitivt sevärd, tycker jag. Några superkända skådisar som är med i den, är: Whoopi Goldberg, Demi Moore och Patrick Swayze.

image20

Måste bara påpeka att Märta-Pärtans bil har namnsdag idag =) Haha, för vi har döpt honom till Bernt! Intressant fakta, jag vet ;P
Nu börjar jag bli väldigt trött o ska nog snart sova, faktiskt. Ta ett glas O'boy först, bara.
Pussisar o kramisar -

Nicole

> Badhuset

Idag har jag o min sötiga O-J varit på badhuset =) Var kanonskojsigt o jättefint där. Dom har ju tydligen byggt om o renoverat för 6 miljoner eller vad det var. Vi badade ångbastu med eucalyptys-ångor, badade bubbelpool, simmade o försökte slå hastighets-rekordet i vattenrutschbanan, vilket vi tyvärr inte lyckades med. Men nära var vi!

Sen nu på kvällen har O-J lekt med sina nya leksaker =P haha. Alla verktygen vi köpte på Ge-Kås. Han såg skitskojsig ut, helt skräckinjagande, haha! O jag "lekte med mina nya leksaker", haha. Kopplade in mitt nya högtalarsystem med baslåda o grejer till datorn. Mkt nöjd med ljudet nu. Mina andra vart ju kassa, en sprängd o så.

                
                                   Min O-J som nya Jason?          Nya högtalarsystemet.

Nu har det blivit lite klarare om skolan. Kikade in på hemsidan och läste att jag börjar kl. 11 i aulan (får hoppas jag hittar dit...). Bytte nr Anela med, så hon ringer mig imorrn eller på onsdag, eller båda dagarna =) Så helt ensam är man ju inte som tur är. Har ju Fian med <3 Vad hade jag gjort utan dig? Bra fråga, jag vill inte veta svaret. O så bytte jag nr med Carro också, så om det krisar skulle jag ringa henne, hehe. Så det fixar sig nog, tror jag.

Men nu är jag trött som bara den o ska sova.
Natti -

Nicolsan

> Besök

Igår kväll så kom mammsen, minisyrran Elvira o lilla kusinen Olivia =) De hade ju varit på Sommarland så passade på o komma hit innan de begav sig hemåt. Var jättekul! Elvira hade vunnit en stjärnvinst på Daim-hjulet andra ggn hon satsade så det blev inte mkt pengar uppspelade för hennes del. Hon vart ju givetvis kanon-nöjd för sin enorma vinst, så spelade inte mer =) hehe. Olivia däremot spelade upp nästan alla sina fickpengar, men vann ingenting. Vi fick smaka på massa daim. Mumma, hon hade ju massa! Vilken tur man kan ha, eller? Jag har då aldrig vunnit ngn stjärnvinst.

Glad för hennes skull. Men iaf, vi fikade lite med tigerkaka o glass (o daim, haha). O så spelade vi ett spel som jag o O-J köpte på Ge-Kås. Kanonroligt, "Rita&Gissa" heter det. Påminner extremt mkt om "Pictionary", om nu ngn hört talas om det? Är ju ett väldigt känt spel iaf =P

Sen så åkte dom hem, o lägenheten blev återigen helt lugn och tyst. Vi hade en liten "bar-lektion", haha. Jag lär Oscar o blanda massa goda cocktails o drinkar =) Han börjar bli duktig faktiskt. Lär sig av proffset ;P haha. Nämen så vi bänkade oss framför TVn med varsinn helrosa cocktail-drink med smaken Rabarber&Lime. Så åt vi lite Exotic Snacks och Jordnötsringar. Gött var det =) Så såg vi på Snoken. Kanonbra deckarserie som är på HÖG nostalginivå för mig. Trodde aldrig jag skulle få tag på den så när jag såg den på Ge-Kås blev jag skitglad o droppa ner dvd-boxen i kundvagnen på en gång =) Såg alla avsnitt av den som liten. Pappa följde den o jag satt som klistrad vid TVn varje gång den gick. Och när jag ser den nu i efterhand blir jag verkligen inte besviken. Kommer inte ihåg alls mkt av avsnitten och vad som händer, o den är verkligen skitbra! Helskön o spännande som bara den fast den är från 90-talet faktiskt. Absolut sevärd!

image14 image15


Så nu vet ni vad vi hittade på igår kväll.
Kramkalas -

Nicolsan

> Sommarland

Jaha, nu vart det ett bra tag sen jag bloggade igen. Jag har en viss förmåga att börja skjuta på det o så samlar jag på mig mer o mer o skriva, vilket gör det ännu jobbigare och resulterar i att jag skjuter på det ännu mer =P Haha, lat är man. Nämen nu tänkte jag iaf ta ta i det, "i mina små problem" haha, nää. Men nu har det gått så många dagar att jag har glömt av hälften av vad jag skulle skriva I guess. Let's try!...Så får vi se vad jag får med =)

I söndags (oj, det är ju en hel vecka sen!) så åkte vi (jag o O-J) till mammsen på kvällen för att sova där och därmed slippa åka så långt i streck dagen efter då vi skulle till Ge-Kås! Så i måndags var vi alltså i Ullared. Var roligt, blev en hel del köpt. Bl.a. kläder, kattgrejer (en supersöt tröja till Maxxi o mat o så), lite dvd-filmer, pärmar, kollegieblock till skolan, verktyg till Oscar, hygienprylar, köksredskap, lite inrednings-grejs o drink/shot-mix för mina goooda drinkar =P. Och så köpte faktiskt Oscar 2 par skor med på Sko-Boo "Yeees, äntligen har han fler än 3 par!) Jag vart lycklig, haha. Nästan ännu mer glad än han =)
Bilder:


                             Mina kläder            O-J's  kläder         Lekfulla små bebisar hemma

I tisdags så kom Cissi o Martina hem till oss för att stanna några dagar =P Hade skitkul. Åt pizza på Rocco, vilket var gött, men jag orkade inte så mkt, haha... Som vanligt, tyckte Oscar. Han sa att nästa gång får jag ta en halv barnpizza så kaaanske jag orkar äta upp =) haha. Så var vi ute o gick med katterna o fick massa uppmärksamhet, många tycker ju att dom är "sååå söööta", hehe. Det är dom ju =) På kvällen sen bänkade Märtan TVn, för Elfsborg spelade mot Valencia... Jag o Cissi tittade faktiskt också. Elfsborg var verkligen inte i bra form för Valencia sköt mål redan efter 8 minuter. Sen så vann ju Valencia då med.

Nästa morgon (onsdag) gick min sötnosiga O-J upp strax innan 5 för att börja jobba vid 5 så han kunde följa med till Sommarland! Wiee, det var kul =P Tyvärr inte så jättebra väder som vi hade önskat, men blev en hel del åkande o badande (Okej, jag badade inte så hemskt mkt, det var ju kallt!), men dom andra badade o åkte Fritt Fall o grejer =) Såg skojsigt ut, nästa år åker vi dit tidigare o är där en heldag när det är fint väder! Så det ser vi fram emot då, givetvis. För övrigt saknar jag Cissi o Martina massa redan... (o Marion med såklart!)... Kommer inte träffa dom förrän på ett bra tag nu när vi inte går i samma skola längre =/ Fan förresten, att jag bytte skola nuu av alla gånger. Det är ju nu alla roliga börjar där med. Amanda kom in på fordon o kommer alltså gå på MG o Madde har börjat Komvux där med. Tråkigt för mig men kul för dom =) Grattis för att ni kom in, tjejorna mina <3

På torsdagen åkte bejbsen hem till Kinna igen. Blev helt tomt i lägenheten, tycker jag... Roligare när det är liv o rörelse =) O så glömde Cissianen sin mobil med, klaaaant =D haha. Fast gjorde ju ingenting, för på fredagen (igår) åkte jag till Kinna för o hämta ut mitt körkort. Var bäst o passa på när det var öppet på posten o jag hade tid, för blir svårt o hinna med sen när skolan börjat. Stannade bara i Kinna i en halvtimme innan det var tags för hemresa igen. Onödigt det känndes att åka hela vägen dit, stanna i en halvtimme o sen åka hem igen. Men var tvungen då jag inte hade lust att åka 4,5 timme hem. Den resan jag tog var "bara" 3 timmar o en kvart, tror jag. Men men, nu har man det riktiga körkortet iaf. Blev förresten nöjd med bilden, fast är så blond så jag smälter in i bakgrunden, haha =).

Idag är det lördag, och vad händer då? Vi gick upp vid 7 imorse för att tvätta. Tajt med tvättider nu innan skolorna börjar, så man får ta vad som finns. O jaa, nu bloggar jag =). Mammsen o company skulle till Sommarland idag, så dom kommer nog förbi på en fika ellerngt sen innan de åker hem. Ska bli kul, för har inte träffat dom sen i söndags. O lär ju dröja innan man träffar dom igen också, med tanke på att skolan börjar o så. Kommer va saknade!

Uppdaterar kanske sen ikväll med, då. Märker vi =)
Puss o Kram, tavelram.

Nicolsan

> Milk Inc - Run



Åh, blev helt kär i den här när Aliza hade med den i sin blogg =) Helt sjukt bra o fin låt+video. Helt fast blev man, kär på en gång, hehe. Milk Inc - Run, definitivt värd att ta en titt o lyssna på.

> Helgen

Jahopps, det vart hemskt så seg jag är på uppdateringen av bloggen nu då. Men här kommer det iaf lite nytt, äntligen.

Jag skrev i det förgående inlägget att jag skulle förklara med ingående med uppkörningen osv. så får väl gö det då =) Det var så att jag hade en körlektion precis innan uppkörningen, så att jag, dels skulle lugna ner mig lite och inte vara så nervös, och för att repetera lite, så inget onödigt blir glömt och man kuggar på slarvfel o så. Det gick iaf jättebra. Uppkörningen började kl. 10 o så hade vi en såndär säkerhetskontroll (av lamporna) och pratade lite, vilket tog ca 5 minuter. Sen körde vi iväg. Genom stan och ut i bushen =S Aldrig varut där, och definitivt aldrig kört där. Så jag bara gjorde som han sa. Han pladdrade förresten på heeela tiden, haha. Men det var bara bra för då lugnade jag ner mig med. Men iaf, sen var vi tbx 10:35 och jag hade bara kört en halvtimme. Jag tänkte att "Shit, jag klarade det inte, man ska ju köra i 45 minuter", men så sa han att jag behövde inte köra mer för jag var godkänd =) Yeees, jag har körkort! Den, ni ;P Så grymt bra det känns. Så får man ju låna mammsens gamla bil med, så helt billös är man ju inte. En blå/vit (gbg's färger, hehe) Skoda Felicia Pickup =) Ful som satan, men fungerar ju o köra med o jag får låna den gratis, så klaga ska man ju inte =) Dessutom är det jättemkt lastutrymme därbak med så behöver ingen kärra om man kör större grejer, såsom möbler. Kanon!

För att fira lite fick jag låna mammas nya bil o köra runt lite med kompisarna =) Hade skitkul. Så grymt skön bil med, en ny Toyota Yaris =) En sån bil vill jag med ha ngn gång.
Sen så kom Oscar till Kinna så jag slapp köra hem själv första ggn =) Gulligt av honom att ta tåg o bussar o sånt dit för att sedan åka hem igen =P Var gött med sällskap i bilen med. Vi körde inte fel ngnting, så tog bara 1,5 timme att köra.

Igår var jag, O-J och Monkey i Skövde o festade (firade Monkeys birthday och mitt körkort litegrann kan man säga). Var hos brorsan o förfestade, så det var trevligt =) Fin lägenhet hade han också, första ggn jag var där. Sen gick vi ut på krogen o dansade =) Skitkul, hade porium där tillomen, najs. Fast killarna dansade inte så mkt, spelade mest bort sina pengar på Black Jack bland annat, hehe.

Idag har man då varit helt genomseg vilket kanske inte är helt oväntat. Men har bara mig själv o skylla för det, hehe. Kom i säng halv 4 inatt så sov till halv 2 idag. Gött o sova så länge tyckte jag. O bakis var man väl inte heller direkt. Lite huvudvärk bara, men löste sig med en Ipren =) O-J däremot mådde ganska dåligt några timmar, men bättre nu.

Imorrnkväll ska vi till Kinna o sova hos mami så det inte blir så långt i streck vi behöver åka på måndag då vi ska till Ge-Kås i Ullared =) Ska bli skiiitkul! Har inte varit där sen i julas. Så vi ska vara där så tidigt vi orkar hade vi tänkt, så man kan gå där länge =P Dom bygger ju bara ut hela tiden så hinner ju kolla på långt ifrån allt, men men (är väl lika bra, kanske. Så man inte köper hela affären, haha). Dessutom har vi ju pickupen med, så får in allt och behöver inte tänka på att det vi köper inte får plats, gött!


Bilder, från vänster: 1. Martina, Jag, Cissi och Marion (Tjej-gänget No1 från Kinna). 2. Monkey (Monica). 3. Oscar och Jag. 4. Pille (Kristian, Big Brother).

Vill bara påpeka att jag har världens underbaraste pojkvän, världens skönaste vänner och en helt otroligt mysig familj =)
Ha det guld!

Nicole

> Körkort

Idag har jag ju då fixat körkortet, klarade det för övrigt på första försöket =P Så sjukt gött. Känns verkligen som jag förtjänat det.

Nu är jag också grymt trött så ska nog ta o gå o lägga mig o nanan hos älsklingen. Men skriver mer ingående imorrn.
Puss o Kram, skumbanan.

Nicolsan

> Blå Stjärnan

Idag har vi varit på Blå Stjärnan hos veterinären med missarna. Maxxi skulle ta spruta nr 2 då han redan tagit den första. Vaccination mot bl.a. kattpest. Det gick bra, man vart lugn som en filbunke (haha, "lugn som en filbunke" =D Men man brukar väl säga så?), haha. Han spann tillomed när veterinären pilla på honom o sånt.

XS var definitivt jobbigare att handskas med. Hon skulle ta spruta nr 1, veterinärbesiktigas och avmaskas. Alltså blev det 2 sprutor. Hon blev förbannad o skrek o ville springa iväg. Och så fick vi reda på att dom fått öronskabb med =/ Så blev ännu jobbigare för dom små liven. Tyckte synd om dom när veterinären börja peta i öronen med en jättetopz, såg ju ont ut... Men det var tydligen vanligt bland kattungar, så inget farligt o ovanligt iaf. Så nu måste vi behandla i ungefär en månad sen ska vi på återbesök... Så blev alltså ett dyrt besök, men värt det bara missarna mår bra =)

Pussas o kramas på bilden, så söta:
XS -> Pussas o Kramas <-Maxxi


Sen när vi kommit hem så lagade jag korvstroganoff med ris, vilket blev helt okej =) Så kom Emma (O-J's Big Sister) och åt med oss o så gosade vi med missarna, pratade, var ute i solen o sen visade hon oss sin nya bil. Kanonsnygg var den! men skitheta fälgar o så =P (Vill ha!).

Sen åkte hon vidare, ska börja jobba 5 imorgonbitti o så. Jobbiga arbetstider, men sånt är livet om man är taxichaffis =)
Så satte jag min O-J oss på balkongen med alla djuren, hehe. Solade o tog varsinn drink o så =P Gött.

Gjorde förresten manlighetstestet sen. (Gjorde ju Kvinnlighetstestet igår).
Länk: http://www.webskoj.se/blip.php?ID=1066
Mitt resultat: Din poäng: -37
Du är troligen inte en man utan en kvinna, varför tog du testet? Du är inte manlig alls, snarare kvinnlig.
Totalt har 187518 personer tagit testet. Den genomsnittliga manlighetspoängen bland alla dessa är: 112.402345375
(Gick minus så resultatet stämde med andra ord ganska bra =P haha)

Vill bara säga en gång till att Monkey är 19 år IDAG! Grattis gumman.
Puss o Kram

Nicole

> Grattis

Idag fyller Monkey 19 år!

Grattis på dig, gumman. Du får ha en kanonbra dag, tjejen så firar vi dig på lördag. Så alla som vill o kan, kom o fira Monica hemma hos oss på lördag kväll så går vi ut till Olins sen =) Ska bli kanonroligt och hennes dejt Tommy får ju allt ta o pallra sig hit också. Nu är det ju faktiskt födelsedagen vi snackar här liksom. Man fyller ju faktiskt bara år en gång om året, aight? Hehe.

Monkey som ängel (Gjord av mig)

För övrigt så vaknade jag ganska nyss, vid 8 eller ngt, för älskling gick till jobbet o jag kunde inte somna om... Blev ju tomt i sängen =P
Solsken ute idag med. Så underbart, det uppskattas enormt från min sida. Ska nog gå ut o röra på mig en sväng sen tror jag. Måste handla med, ekar i kylen snart.

Förresten, jag fick en rolig länk igår: http://www.environstudios.com/quiz/kvinnlighet.php
Mitt resultat: Din poäng: 317
Det är sådana som du som sätter definitionen för vad som är kvinnligt och inte. Du är ett praktexempel av kvinnlighet. Sträck på dig och var glad!

Totalt har 95123 personer tagit testet. Den genomsnittliga kvinnlighetspoängen bland alla dessa är: 188.486317715

Men jag uppdaterar sen ikväll med skulle jag tro.
Puss o Kram, skumbanan.

Nicolsan

> Veckan

Nu är det söndag och jag tänkte sammanfatta denna veckan.

Måndagen och tisdagen var ganska lugna tror jag... Minns ärligt talat inte vad jag gjorde då. På onsdagen åkte jag iaf hem till syrran i Kinna. Hon ville inte sova själv. Mami o company var ju i Finland i lite över en vecka (1,5 ungefär). Så åkte jag hem till Cissi på kvällen o såg Boog&Elliot med folket. Var alltså jag, Cissi, Marion och Märta-Pärta (Martina). Filmen var rolig och det var skitkul att träffa gänget med =). På torsdagen körde jag lite bil, hehe =P Kul kul. O sen så åkte jag hem (till Skara) igen.

På fredagen slutade O-J tidigare från jobbet och vi åkte in till Götet för att dra till Liseberg och se på Backyard Babies. Det var jag, O-J, Cissi, Marion och Märtan. Alltså träffade Kinna-gänget igen =) Det vart ganska mycket folk där trots att Rolling Stones hade konsert samtidigt faktiskt.

Lördagen skrev jag om igår och då hade jag och älsklingen varit tsm i 9 månader. Det blev en ganska lugn kväll och jag såg på Heartbreakers och älsklingen 3D-modellerade och jag pratade med Emma i tele. Och så tog vi givetvis varsin god drink (som jag, drinkblandaren No.1 hade blandat, hehe) för att fira lite. O så fick älsklingen en Miranda-nalle av mig "Me to You, guess who?", jättesöt.

Idag, söndag, ska vi in till Skövde och hämta våra nya köksmöbler. Kanonfina är dom =) Massa kvar o fixa i lägenheten, men det kostar ju o man ska ha tid o fixa o greja. Men det tar sin lilla tid o vi kommer iordning så småningom =)

Men ha det så bra.
Kramisar "Nicolsan"

> 9 månader

Idag har jag och min (känns för övrigt underbart att han är just min...min min min) Oscar "O-J" Jonsson varit tillsammans i exakt 9 månader. Vi blev alltså ett par den 4 November 2006. Vilket betyder att vi nu vait tillsamms i trekvarts år.
Tiden med min älskling har varit alldeles undarbar. Han är söt, snäll, omtänksam och "alldeles, alldeler underbar" (lånat från Askungen). Nämen ärligt talat, jag känner mig stark och trygg med honom. Han gör mig säker på mig själv. Han behandlar mig som en Sessa. Vi har otroligt kul ihop, skrattar ihop varje dag. Vi är lyckliga ihop, han är definitivt min andra hälft om man har en sådan.

Nu har vi bott ihop i ungefär 4 månader och jag har lätt världens bästa sambo. Vi har också 4 bebisar, varav 2 av dem är bebisar på riktigt. Vi har 2 marsvin som då är vuxna marsvin som jag haft i ett år ungefär, Casper och Freya-Baby. O så har vi 2 små kattungar, XS och Maxxi. Alla 4 är världens sötigaste, men vi måste tyvärr göra oss av med XS då hon inte klarar av att vara innekatt... Det är jobbigt, men hon ska isf komma till min sötiga och älskade lillasyster. Så hon får det bra, bättre än vad hon har det här, då hon får vara ute där. Men då får vi en ny liten uppgift (som för övrigt inte alls är liten), att skaffa en liten ny flickvän till våran Maxxi. Vill ju helst ha en Birma då han är det. Dessutom favoritkattrasen.

Nu 3D-modellerar min älskling (som han för övrigt är grymt duktig på) vid sin dator och jag sitter här och bloggar samtidigt som jag ser på "Heartbreakers" med Jennifer Love Hewitt. Pratade med Emma nyss med (O-J's underbara storasyster). Fördrev tiden i en halvtimme då hon skulle spela, men det blev uppskjutet. Hon är alltså DJ. Måste bara passa på att påpeka någonting väldigt tänkvärt hon sa då vi pratade om jobb: "Man ska inte jobba med det bästa man vet, utan det näst bästa" . Väldigt smart, man vill ju fortfarande älska att göra det bästa man vet och inte slita ut det.

Kan ju passa på att jag inte bara förälskat mig i min O-J, utan också i hans familj. De är underbara allihop och jag kände mig "som hemma" från första början. Helt underbart, firade jul med dem också =)

Allt känns så rätt, allt känns så lätt med dig, älskling. Jag älskar dig av hela mitt hjärta verkligen. 9 månader är bara början. Vi har ett helt liv kvar =)

Ha det finast!
O-J's Nicolsan

> Ny Blogg

Hejhej,

Jag följde trenden och skaffade en Webblogg jag med =P
Så ska väl börja fixa lite här nu då så sidan iaf ser lite OK ut o man så småningom kan börja läsa om mig och vad som händer i mitt liv här. Om nu det är intressant? Får väl hoppas det =)

Nytt inlägg kommer inom kort.
Kramis Nicole aka. Nicolsan

RSS 2.0