> Löneshopping

Godkväll (okej, kanske godnatt, egentligen, men whatever)! Vad har ni för er? Jag pussar på min älskling, lyssnar på musik och "fönstershoppar" på nätet. Börjar planera lite smågrejer som jag ska införskaffa mig när lönen kommer den 27:e.

Jag har nu, efter 20 år, börjat ta hand om mig själv lite bättre. Hud, hår och mun har det blivit skärpning på för min del. Börjat använda ordentligt med vårdande hårprodukter, bättre ansiktsprodukter (bort med den billiga ekonomiskiten och in med nytt och fräscht), och tandborstning minst två ggr om dagen, munskölj några gånger i veckan samt tandtråd i form av "Plackers". "Redan?!" tänker ni säkert, men ja, redan. Än är det inte försent. Man vill ju behålla looken så länge det går, vore ju hemskt synd att börja förfalla. Haha.

Vad som planeras inhandlas/fixas är;
*Ny tandborste (sån där med vibrator som jag har nu, skitbra är den).
*Örngott i siden (påstås vara jättebra för håret).
*Klipptid! Minst sagt tid att toppa håret nu. Topparna ser inte roliga ut, men håret växer iaf som bara den.
*Sminkborttagning (inte mycket kvar i min jag har nu).
*Ny plånbok (om jag nu hittar någon som faller mig i smaken).
*Kalender/almanacka.
*HDMI-sladd.
*Nytt tangentbord (om jag har råd), mitt  är inte samarbetsvilligt alls längre. "S"-knappen är skittrög och bokstäverna  på tangenterna är halvt om halvt bortskrapade).

Ja, det är det jag kommer på just nu. Har även hittat en vrålsnygg korsett på Sweden Rock Shop, men får väl se om jag får råd att unna mig den. Det tror jag tyvärr inte, men det hade suttit jäkligt fint att ha den må jag säga. Blir ju även alla vanliga utgifter såsom hyra, bensin, bredband+telefon+digital-tv, mat, lånet samt andra räkningar. Inte skoj alls...

En annan sak (som det lätt är värt att lägga pengar på) som ska hittas på efter löning är min och Pojkväns ett-årsdag. Blir att vara barnlediga, gå ut och äta och hitta på något annat mys. Najs najs. Jag var faktiskt sötnosig nog att författa ihop ett puttinuttigt sms till honom idag, vilket löd såhär: "Du är en stjärna och du förgyller min tillvaro. Jag är glad att du finns. Älskar dig. :-* din Nicole." ...Det vart väl sött? Men helt ärligt, jag älskar den mannen, alltså.

Pratade med storebror innan med. Imorrn kommer han hem från Tyskland. Weii, han är saknad! Han hade haft en kul vecka där iaf, det är nice. Men nu ska jag hitta på något annat skojsigt. Ha det fint.

xoxo
Nicolsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0