> Jultomten?

Nu sitter jag på tåget hem från Borås. Vart i Borås i typ 45 minuter och väntat på tåget. Så passade på att kika runt lite i butiker o så till ännu en liten present till Mandi-Pandi. Hittade dessvärre ingenting till henne...

...Åh, nämen nu gick ju Jultomten(?) förbi mig, haha. En gubbe med jättestort ljusgrått tomteskägg. Inte visste jag att han åkte med SJ. Ett stort hål i tröjan hade han också. Kan det vara så att en ren käkat på den, kanske? Så är det nog, därför blev nog Tomten sur på renen och åker hellre tåg än med renarna. Vilken fenomenal teori. Tror ni inte att det var så? Joodå, jag är minsann en smart blodin =)

Men så iaf, i Borås köpte jag mig ett nytt paraply. Det gamla var ju sönder. Jag hade iofs intalat mig själv att den gamla inte var så mkt sönder så det syntes inte, men varje gång man använde det påpekade mina goda vänner det, haha. Men nu har jag iaf ett nytt. Mini-storlek även på detta, såklart. För övrigt väldigt likt det gamla. Men jag ville ha ett rosa även nu, och det är ju roligare med randigt än med helfärgat.

Nu är det strax dags för tågbyte, så nu ska jag skriva goodbye till min lilla snoppnisse på men, sen så ska jag gå va och byta tåg.

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Cissi

Meen, gick du inte o fråga efter autografen? Tänk om det var den riktiga Tomten? Intressant teori där du... Eller tänk om Tomten och Påskharen har bråkat. Tomten hotade Påskharen med att han inte ska få några julklappar och som hämnd gnaggade Påskharen ett stort hål i Tomtens favorit tröja? Hm...

2008-04-11 @ 15:43:24
URL: http://ruttnasockar.blogg.se
Postat av: mathilda

hej gumman, förlåt för att jag inte ringde innan men det är hemskt att va de femte hjulet hehe, tänkte att jag kunde åka med mamma och dom istället det känns bättre, hoppas du förstår, saknar dig gumman, love

2008-04-12 @ 09:50:26
Postat av: amanda

haha, stackars jultomten med söndrig tröja :O måhända hade han vart otrolgen mot julemor, och älskarinnan rivit sönder tröjan? åxå en god teori :) älskar dig

2008-04-12 @ 15:03:55
URL: http://nicolsan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0