> Första skoldagen

Jahopps, jag är lika seg som vanligt på o uppdatera =) Borde bli ändring på det snart, tycker jag. Men har ju så mkt annat för mig med, så det är inte alltför lätt.

I onsdags började ju jag skolan då. Tog bussen från stationen kl. 10:15. Hade följe med Oscar till stationen med för han började också skolan i onsdags. Han läser upp sina betyg i Axvall =). Var framme vid Lidköping busstation kl. 10:45 o då kom Anela o mötte mig där =) Vi väntade på Kristina med, sen bar det av mot aulan, där vi skulle vara 11:00. Jag blev förvånad! De la Gardie ska ju va värsta fina skolan har man ju hört o grejjer. Men det vart ju skitfattigt gämfört med Marks Gymnasium (MG) där jag gick innan. Sheat, jag hade verkligen alltför höga förväntningar. Alla stannade upp hela tiden o hälsade på kompisar o grejjer, men jag känner ju knappt en käft där... Saknar alla kompisarna "hemma" i Mark massa!

I aulan hade vi minnesstund o grejjer för en tjej som hade varit med om en tågolycka o dött i början på sommarlovet... Inte allftför positivt o starta skolåret på det sättet, tycker jag, men men. Sen skulle vi af gå till DLG Västra (där Handel, Omvårdnad o Samhäll håller till). Det var värsta utanför, lååångt dit. Så vi tog bussen.
Hm, rörigare skoldag har jag aldrig vait med om. Verkade inte som ngn hade koll på nånting. O så började APUn redan dagen efter. Hm, känns ju inte överdriver välplanerat precis...

Efter skolan träffade jag Erica i stan (Lidköping). Vi tog en glass (3 kulor - marängswiss, after eight och lollipop original. Mmmm!), o så satt vi o prata ute i solen o tog en sväng om några butiker =) Hon handlade lite på H&M o jag köpte ett BagLady-halsband på MQ =).

Men iaf, nu har jag APU (förjävla skönt!)... Och jag ska nog faktiskt byta skola till Mark igen... Visst, nu tycker nog en del att jag ger upp o så, men det är ju faktiskt sista chansen i mitt liv jag har o spendera hela dagarna med Marion, Märtan, Cissi, Madde, Amanda o syrran. Så det känns verkligen som att jag borde ta vara på den. Sen måste man ju va seriös o ge sig ut i arbetslivet o så, liksom. Däremot så kommer jag bo kvar här =) Kan inte tänka mig o flytta tbx till Kinna så det är la bara o vänja sig vid o börja pendla igen då =) Ska investera i en laptop så jag har ngt o göra på resorna. Blir ju överdrivet dyrt om jag ska ta bilen varje dag, o dessutom så får jag ju ingenting gjort på resorna då heller.

Men men, jag tycker det känns rätt, mitt beslut iaf, och det är väl huvudsaken.
Nu ska jag bege mig till Lime och Elkedjan o jobba lite =) Ha det gött!

Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Intressant som vanligt Nicole. Ja helt klart ditt beslut vart du vill gå och inte. Men verkar som du inte blivit allt för infomerad om allt.. Jasså går Oscar på "komvux" nu då eller? Ha de gott kramis

2007-08-24 @ 12:13:11
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Martina

Jippie, du kommer tillbaka!! :D Härligt o pendla varje dag haha!! Har saknat dig en massa även om man inte skulle träffa er( dig o Marion) så mycket så har det varit tomt ändå!!! <3

2007-08-24 @ 16:28:07
URL: http://maertapaerta.weblogg.se
Postat av: Cissi

Herre gud, sitter här nästan o bölar! Fan vad du är saknad!!!! Ska nog allt ta o skaffa mig en liten blogg jag med=) Älskar o saknar dig MAXXAT!

2007-08-24 @ 16:44:56
Postat av: Jimmy

Jo jag behöver gå ner lite eller jag vill det 5-10kg ..

2007-08-24 @ 17:39:11
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Monica

hehe inte lät med skolan du ;)

2007-08-24 @ 18:06:08
URL: http://monkey.webblogg.se
Postat av: alexandra

Naaaw va söt du är ^^ *ler* hihi... tackar för kommenterna du skrivit.. (uppskattar massa) hur är de hos dig ?

2007-08-24 @ 23:52:42
URL: http://Aliza.webblogg.se
Postat av: Oscar Jonsson

Och jag borde se till och kommentera oftare antar jag.
Så länge du inte skjuter på läxor å sånt och verkligen
försöker utnyttja tiden på tågen och så till det så är det väl lugnt tycker jag? Man ska ju ändå lägga massa tid på sånt så varför inte göra det på resorna lixom..
Fattar inte vart DLG fått sitt rykte ifrån.. Inte för att jag har sett det själv men alla som har varit där säger att det e världens skitskola, ändå har det jätte bra rykte utåt.

2007-09-01 @ 14:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0