> Avhoppad

Ny uppdatering av bloggen, äntligen. Det var på tiden, tycker jag. Och vad har hänt sen sist?
Jo, jag har ju haft min APU på Lime och Elkedjan i Skara (ligger i samma lokaler och har samma ägare) sen vi började skolan. Vart ju bara i skolan första dagen, sen praktiserat sen dess. Tycker verkligen det är skitkul o va där =) Hela gänget är störtsköna rakt igenom. Igår inventerade jag o Ida herrsidan, vilket var jobbigt! Men vi blev klara, o kommer la drömma mardrömmar om talet "498" nu. Usha =P Haha. Nämen jag skrev o hon läste upp priserna på kostymbyxorna, så prickade jag för. Räknade ut att hon sa "498" hela 176 ggr! Sheat, haha.

I förrgår däremot när jag gick hem för att äta min lunch vid 1-tiden, så mötte jag en liten bebis-igelkotte hemma på Valhall. Jättesötig. Fotade den med mobilen med:



I förrgår efter jobbet (praktiken), så åkte jag o älsklingen till Lidköping för att inskaffa en ny soffa =) Blev en röd divan-soffa, vilken vi är väldigt nöjda med. Kommer passa perfekt när vi fått iordning i storarummet så som vi vill ha det. Vi vill ha två svarta väggar och två ljusa. En del röd inredning på den svarta sidan och TV-möbler i valnöt på den ljusa sidan. Haha, ljusa o mörka sidan, låter ju som "goda o sidan" nästan. Vilken fantasi jag har ^^
Bild på soffan:
image28
Så ser soffan ut! Fast vi har två extra dun-prydnadskuddar med samma tyg till också, som hör till soffan. Den enda lilla ändringen på den jag vill ha är utbyte av benen. Vill ha i metall, inte i trä. Så dom ska vi byta, har jag bestämt. Men det är ju inga större problem, bara att man ska få tummen ur och åka till en möbelaffär o köpa det.
Förresten, länk till soffan: http://www.em.com...

Igår shoppade vi lite mer inredning. Blev en snygg silvrig golvlampa med dimmer och läslampa till storarummet som nu står vid soffan. Och en "katt-möbel", såndär som katterna kan mysa o leka på. Till slut köpte vi en snygg bricka i bambu med, ser jättelyxig ut =)

Idag har jag varit i skolan för att "skriva ut mig" ur skolan och lämna in APU-papprena. Så nu är jag faktiskt avhoppad. Tillhör ingen skola alls. Så nu är jag ledig, "hemmafru" som O-J sa, haha. Fast då sa jag att "Hmm, nä. Isf får du börja spela fotboll, för jag är hellre fotbollsfru än hemmaru!" =) ...Men iaf, när jag kom till skolan så hade de tydligen redan skrivit ut mig. Gick snabbt... Så kändes till en början lite onödigt att bara dra till skolan, träffa Elvy i 2 minuter, sen sluta. Men samtidigt var det faktiskt värt det =) Träffade nämligen Monkey, Jenny o Sötis-Fian i skolan. Så det vart kul. Sen så fick jag ju mig en bra promenad, när jag skulle gå hela vägen in till Lidköping Centrum från De La Gardie Västra med. (Ngn tutade på mig när jag gick, vem? Aliza?).
...Men på måndag är jag inte skollös längre. Ska träffa en SYV kl. 11 och skriva in mig i Marks Gymnasium igen, samt göra mina personliga val.

När jag åkte hem till Skara igen sen, så passade jag på att dra till banken när jag ändå var inne i stan. Ska byta bank hit nu när man har flyttat, tänkte jag. Mycket smidigare så. Hade ju tidigare Swedbank i Mjöbäck, men nu blir det alltså Swedbank i Skara ist. Fick tid för möte där redan kl. 17.00 idag =) Så snart ska jag dit.

Men nu ska jag få lite gjort innan O-J kommer hem, tänkte jag.
Ha det gött!

Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Alexandra

hihi jag har inte tutat på nån idag ^^ jag har haft fullt upp på jobbet :P så jag har knappt kört bil ;) när kommeru te stan nästa gång då? *nu när du ska plugga nån annanstans?
kram gumms

2007-08-30 @ 15:56:59
URL: http://aliza.webblogg.se
Postat av: Martina

Ååå såna soffer ser ju så jäkla sköna ut!! Vill med ha en sån!! :D Jaa, snart är du tillbaka till Marks Gymnasium!! :D *Längtar*

2007-08-30 @ 16:43:22
URL: http://maertapaerta.weblogg.se
Postat av: Jimmy

Det var en lång och intressant blogg, ja men roligt att du gillade din APU plats Nicole. Jasså hemmafru ;) .. Ha de gott gumman.. Kramisar (F)

2007-08-30 @ 17:00:14
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Monkey

kommer att sakna dig som fan på DLG juh :'(

2007-08-30 @ 18:24:30
URL: http://monkey.webblogg.se
Postat av: Oscar

Soffan var jätte bra tycker jag, men vi blev ju ändå inte 100% nöjda med den. Men det går alltid att byta igen, hittar vi en som vi verkligen känner att vi *måste* ha så kan man faktiskt sälja denhär.
Och skara har många söta igelkottar, en gång när jag satt å väntade på bussen till axvall förra året så stoppade jag en bil som var påväg att köra över en.

2007-09-01 @ 14:30:01
Postat av: Cissi

LÅter som att de kommer o bli görsnyggt i vardagsrummet jue=D De diggar vi!!!

2007-09-02 @ 14:08:33
URL: http://Cissianen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0