> Vanilla coke?

Var hela två veckor sedan jag bloggade nu. Internet härhemma är finally igång. Var minsann på tiden. Vart visserligen ett tag sedan nu, men jag har helt enkelt inte kännt mig peppad att blogga. Ingenting att skriva om måhända? Jovisst, men vill inte dela med mig till hela världen har det känts som. Dock kan jag väl skriva av mig litegranna nu iaf dådå.

Igår så åkte jag och min älskling hem till moi. Lagade mat. Blev hemmagjort sprödbakning av torsk, kokt potatis och dillsås. Mycket lyxigt och gott. Idag så har vi bara softat, sussat, varit ute och tagit det allmänt lugnt. Tog en fika på Café Orion här utanför dörren hemma. Satte oss sedan i parken och njöt av solskenet. Senare gick vi bort till Ica och köpte skinksnitzlar och sedan till Restaurang Peking och köpte ris och sötsur sås. (Lata kan tänkas, men det går snabbare och är godare). Väl hemma så strimlade och kryddade min Honey snitzlarna och så stekte vi dem och hällde sedan i den sötsura såsen med lite soya. Tog inte ens 10 minuter, sen vart det klart och supergott!

Jag kom för övrigt på en mycket bra "uppfinning" igår. Köpte mig en 2 liters Coca Cola light och en vaniljstång. Lade vaniljstången i colaflaskan som jag ställde i kylen och lät stå och dra sig i några timmar. Skulle sedan provsmaka, och för att vara på den säkra sidan så förberedde jag mig på det värsta (den kunde ju kanske smakat apa, det visste man ju inte då). Men gissa vad? Det var SUPERgottit! Smakade precis som Vanilla Coke (som är älskad och saknad av mig). Alltså kan man minsann fixa sin egen Vanilla Coke. Jag föredrar dessutom light. Finns mer kolsyra i den, så den håller sig god mkt längre.

                   +   =         

Så där fick minsann ett "recept" i dagens inlägg med. Nu är Älskling hemma hos sig, och jag hemma hos mig. Jag borde väl pallra mig i säng snart, börjar bli lite småseg. Ska jobba imorgon, men har sovmorgon, så det är väl ingen större panik med att sova egentligen. Dock lockar det att krypa ner i stora, varma, sköna sängen o kika på lite anime.

Näni, nu ska jag ut o ta sista ciggen för ikväll (inatt). Får hoppas det blir den sista och att jag lyckas somna iaf. Ha det fint!

xoxo
Nicolsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0