> Kass vårdcentral

Gomorron på er. Hur är läget idag? Här är det...kallt. Eller varmt nu, kanske? Jag vet inte. Är kallt o varmt på samma gång. Febern har bitit tag i mig rejält och vägrar uppebarligen släppa. Legat vaken mer eller mindre halva natten. Proppat i mig Alvedon, hostmedicin och Voltaren. Somnade tillslut med hela munderingen på mig. Mysbyxor, t-shirt, en stor munktröja och täcke. Freakin' cold anyway. Vaknade o frös iaf inte.

Snorar som en...ja, jag vet inte vad. Nu njuter jag iaf av en kopp morgonkaffe. Vad händer idag då? Jag ska testa ringa vårdcentralen igen och låtsas att jag inte ringt dit tidigare för samma problem eftersom de inte ville hjälpa mig då. Deras svar på både mina ryggsmärtor och sömnproblem är "du kan inte ha några problem, du är för ung". Helt fucked up, minst sagt. Gick dit två ggr för att få en tid med, men de bara viftar med sitt förbannade papper o säger jag måste ringa. Ringt några ggr. De vill inte hjälpa mig, eller så får man svaret "Vi tar inte emot fler samtal idag. Klick!" från mekanikrösten trots att det är en halvtimme kvar tills telefontiderna stänger -.- Sämsta vårdcentralen i Sverige? Skulle då fan inte förvåna mig det minsta.

Otrevliga som bara den är de med (eller iaf hon/de i receptionen och telefonen). Jag var tvungen under vissa omständigheter att vaccinera mig mot influensan. Fick jag det? Nej! Jag ringde in till lasarettet o de tyckte bokstavligt talat att vårdcentralen var helt dumma i huvudet om de inte gav mig sprutan, då jag under omständigheterna var tvungen att ha den. Hon jag pratade med sa att "ring vårdcentralen igen och vägrar de så be de ringa till mig så ska jag då minsann berätta ett och annat för dem". Var himla snällt av henne, men jag gav mig inte innan jag fick sprutan, så de behövde aldrig ringa henne. (Dock nämnde jag att jag pratat med lasarettet och vad de sagt). Dessvärre fick jag betala fullpris trots att jag egentligen skulle betala priset för de i riskzonen. Men det orkade jag inte bråka om, så skit samma. Men jamena, allvarligt, ska det behöva vara så att man drar sig för att kontakta vårdcentralen då man ändå aldrig får ngn hjälp? Helt värdelöst, tycker jag.

...Vad jag mer ska göra idag är att jag tänkte ta och försöka ringa till Tre med. Min mobil strular ju som bara den. Kan inte skicka sms och ibland när folk ringer till mig så kommer de inte fram. Inte ens signaler. O så står det att jag har hemligt nummer när jag ringer till andra, vilket jag ju inte vill.

Ska i övrigt försöka ta det lite ugnt och friskna till lite. Kanske slänger jag i en maskin tvätt. Jag fattar inte vart ifrån alla dessa handdukar kommer? Helt plötsligt låg det en stor hög med handdukar och badlakan på golvet. Well well, någon måste ju ta tag i det och förmodligen blir det väl jag. Älskling hade även spillt kaffe  över sina favvis-mysbrallz (klaaant ;P), så de skulle med behöva tvättas.

Men nu ska jag nog dra med Älsklig ner o ta en morgoncigg med mig. Trots att han vart vaken sen 8-tiden o redan tagit sin =) Lite sällskap är ju alltid trevligt. Ha en bra dag!

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: amanda

Krya på dig baby<3

2009-01-20 @ 11:43:30
URL: http://aaohlsson.blogg.se/
Postat av: JenniforLoneryd

Studiediraget har varit på 1050 ett väldigt bra tag nu =).



Kramissar

2009-01-20 @ 16:10:35
URL: http://jennif0rloneryd.blogg.se/
Postat av: JenniforLoneryd

Hehe , Okej ,fast det är igentligen Jättelite det med:/.



Kramisar

2009-01-20 @ 17:36:25
URL: http://jennif0rloneryd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0