> Alla våra laster

Nästan 3 veckor sen jag uppdaterade nu. Sorry för det, men på tisdag går mitt bredband igång hemma i nya lägenheten, så från dess ska jag minsann skärpa mig. Dessutom är det så att efter en lång arbetsdag så är jag många gånger ap-trött och har dåligt med inspiration... Hade jag däremot fått blogga så fort det ploppade upp ngt i huvudet när jag jobbade så hade jag minsann kunnat klämma in en hel del inlägg varje dag. Tänk så mkt man går och funderar över då, som jag gärna hade skrivit om. Men att blogga under jobbtid fungerar inte och när jag väl kommer hem så är det jag tänkte skriva om som bortblåst. Tråkigt, tycker. jag. Men men, that's life.

             
Vad jag tänkte dra upp i dagens (nattens) inlägg är människors "laster". Det är nämligen så att det var en kund som kom in precis vid stängningstid på jobbet och skulle köpa snus. Han sa till mig att "jaa, det är ju inge bra att snusa, men alla har vi väl våra laster". Jag började fundera och jag tror minsann att han har rätt. Mina egna laster är väl isådana fall cigg och Coca Cola light. Love it, men inget av det är ju nyttigt om man säger så. Kan man ha nyttiga laster? Jaa, det måste man väl kunna. Mandi till exempel är ju helt galen i apelsiner. Aldrig mött på människa som kan proppa i sig så många apelsiner. Det är ju nyttigt. Dock är hon ju beroende av cigg, precis som jag. Choklad är väl än av mina lättare laster med. Det går lite i perioder. Choklad-ätandet, alltså.

Så, för nyfikenhetens skull: Vilka är era laster? Om ni har några, vill säga...

xoxo
Nicolsan

 


Kommentarer
Postat av: mathilda ohlsson

cigg och ägg är mina laster nu, fan jag blir inte förvånad om jag själv kommer börja värpa nu vilken sekund som helst:)

2009-04-13 @ 10:10:30
URL: http://mathildao.webblogg.se/
Postat av: Madde

Det skulle väll vara godis,men jag ser itne det som en last, snarare som en livstil



HAHAHAHHAHA;)

2009-04-13 @ 12:11:10
URL: http://whoismadelene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Angående inlägget "> Inspirationen, vart är du?" så vill jag bara säga att jag fortfarande läser.

La även märkte till att du inte verkar få några kommentarer alls längre..

Tänkte skriva det där men det verkar vara något fel så jag kommer inte ens åt att kommentera, skrivfältet och knapparna dyker inte upp, så där var kanske förklaringen till att du inte får kommentarer, och det är därför jag kommenterar på ett gammalt blogg-inlägg nu, för på vissa gamla så verkar det fortfarande gå.

Undrar om det är webblogg som bara strular tillfälligt helt enkelt eller om de har gjort några ändringar som "krockar" med något i källkoden till din blogg som jag ändrade?

Jaja, jag vet inte...

Du kan ju höra av dej eller nåt om det inte löser sej, om du vill.

Gött att du börjat bli mer hälsosam =)

Gäller bara att sluta röka då också (igen)

2009-06-24 @ 09:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0