> Eurovision Song Contest

Igår var det ju då loftfest. Hade jättekul även om man sprang fram o tbx mellan loftet och TVn några gånger. Var ju Eurovision Song Contest, som säkert de flesta vet? Var mycket trevligt att träffa allt folk på loftfesten. Dansa, dricka, snacka, lyssna på musik, se Eurovision och grilla. Jag och Älskling grillade barbecue-marinerad karré, grillspett med champinjoner, rotselleri, palsternacka, äpple, paprika, tomat och lök. Skitgött! Till det hade vi klyftpotatis. Låter det inte mycket gött? Det var det iaf =) Det gjorde vi bra. Och nyttigt dessutom!

Eurovision Song Contest 2008 var ju ett fiasko för Sverige! Eller hur? Vårat bidrag, Charlotte Perrelli med "Hero", skötte ju sig jätteproffessionellt och körde järnet! Riktigt bra ju. Men vad fick vi för det? En 21:a plats. Kasst... Inte ens våra grannländer gav oss bra röster. För vi kom väl inte på 18:e plats sen ändå, eller? Jag förstod ju inte riktigt där i slutet. Var skittrött och somnade i soffan vid eftertexten. Då hade O-J o Lollan redan somnat för övrigt. Men så isf blir det ju till att kvala in nästa år med... Nä, ärligt talat tyckte jag inte heller att Björn Gustafsson var rolig igårkväll/natt. Var kul att se honom i rutan, givetvis. Men de andra längerna, vilka inte vet att han är ståuppkomiker, tyckte nog bara att han var typ "dum", nämen lite seg som låtsades inte kunna uttala Bosnia&Herzegovina rätt. Hoppas bara inte vi får ännu sämre röster nästa år p.g.a det, men det tror jag väl inte... Vad tyckte ni om gårdagskvällen/natten?



Sov ut inatt, kan man väl typ säga... Var hemma vi halv 3 ngn gång, tror jag det var? Jag vaknade vid strax efter 4 på natten. Öppnade fönstret litegrann o så. Sen gick vi upp typ halv 12, tror jag. Käkade lite frulle. Nu tänkte jag gå ut o sola lite, är ju jättehärligt ute. Vad ska ni göra idag?


xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Jag tyckte alla låtar överlag var jätte bra, men jag ville ej att Ryssland skulle vinna pgr han kunde knappt sjunga på engelska. Jag ville väl serbien,albaninen eller norge isfall om inte sverige fick chansen.



Men röstningen är så uppgjord nu förtiden.. Måste ge en klapp till malta "12 points to a very good song Sweden" .



Nej att den där tönten visade sig för sverige.. Gud så pinsamt för Sverige som land visa upp en fjolla..

2008-05-25 @ 23:30:14
URL: http://missevelyn.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Nääe, asså usch! Jag tyckte verkligen inte att hon presterade någe vidare faktiskt. O låten är ju lixom inte bra heller tycker jag. Däremot tycker jag att piraterna var lite fräcka =D MM, det låter lite smaskens du, slurp, hehe =P

2008-05-26 @ 18:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0