> Utelåst

Trodde att det skulle bli en dag utan några händelser alls, men oj så fel jag hade. Vaknade av ett ganska så argt sms klockan 9 på morgonen (o jag som vart så lycklig över att ha sovmorron, blev inte så mycket av den). Anledningen till detta arga i sms:et var att jag inte var i skolan. Jag är ju faktiskt ledig (bortsett från projektarbetet) på måndagar... Men projektet kan vi göra på ledig tid, och jag tycker inte att jag gör ngt i det just nu ändå. Kanske dåligt av mig, men behöver man vara 6 personer på 2 datorer till 2 uppgifter? Hm, lite överflöd kanske. Känns inte som att 5-6 timmars tågresor är värt det. Dessutom har vi inget alls ibland. Det är min åsikt iaf. Jag är ju med på onsdag, då vi ska fotas. Det är ju viktigt, och där deltar jag ju.

Men iaf, jag gick upp vid halv 10-tiden. Åt lite frulle, satt lite här vid datorn och så. Vid 12-tiden kom Älsklingen hem från skolan. Han åt lite mat, och skulle till praktikplatsen. Jag körde honom dit eftersom jag ändå skulle till Coop och handla. Kattmaten var slut bl.a. =P Inne på Coop blev jag flirtad med av en snubbe från Tre (3). Han frågade vad jag hade för operatör, och jag svarade som det var, att jag hade Telia. (Jag vart inte tillräckligt snabbtänkt att jag svarade "Jag har företagsabbonnemang!" som man ska göra för att slippa dem). Han frågade vad jag hade för mobil, och jag sa att jag har en ny, snygg Sony Ericsson w880i. Han frågade om jag sett den nya Sony Ericsson, vilket jag hade. Den är lik min, fast lite bättre kamera och större minne. Men what the hell, jag trivs med min. Han frågade om jag hade kompisar som har Tre (3), jag svarade aa, typ en. Han sa att då kan jag ringa till honom/henne och till det hemtelefoner gratis. Min reaktion "Wooow, jag ringer sååå mycket till hemtelefoner från mobilen! Or nooot". Jag sa att jag ville ha Parlino, för då ringer jag gratis till Telia, Halebop, Tele2Comviq och Parlino. Han hade inte så mycket mer att säga. Hahaaa, jaaag vaaann! =D

Jag gick o handlade och skulle sen åka hem. Väl hemma så börjar jag gräva i väskan efter nycklarna... Hmm, tanken slog mig att de ligger ju inne, hemma, på bordet. Sheat, slängde ju dom där när jag hade hämtat posten (Förresten kom mina "Xena - The warrior princess" -säsonger idag, weeei). Jag var alltså utelåst. Helvete, jag gick ut till bilen igen med matkassarna och satte mig och ringde Felix (som har en av våra hemnycklar), inget svar... Han jobbade ju. Jag ringde igen och skickade ett sms. Fortfarande inget svar... Damn, testade o ringa Älskling med, men inget svar där heller. Mezzade Lollan o frågade vart hon var o så. Hon var sjuk, så var hemma o såg på film. Vilken ängel! Jag åkte raka vägen till henne och kollade på Boat Trip jag med. Victorta Silvstedt är förresten med i den filmen, o hon är ju så fin =). Jag var där en timme, sen åkte jag till O-J's praktikplats. Hämtade honom och fick se tidningskorgen han gjort till oss. Superfin var den, riktigt stolt blev jag.

Sen bar det av hemåt. Lagades mat och vi åt. Sen åkte vi till Röda Korsets secondhand och dumpade av lite grejor. Har ju rensat skåp och förråd litegrann, och vart ju en del saker vi inte ville ha längre. Bl.a. en gammal DVD, en inomhusgrill, lite ölglas, en lavalampa, en ryggsäck och någon kruka och så. Man samlar ju på sig så hemskt mycket saker. Finns säkert massa mer vi skulle behöva göra oss av med, men får väl ta lite i taget. Har ju varit där en gång innan för någon/några veckor sedan och lämnat in O-J's skrivare (vi har ju en ny med laser nu istället), hans förra datorskärm, högtalare och lite andra datorprylar. Är ju hemskt onödigt att behålla sånt när man har nytt.

Sedan bar det iaf av hemåt, och här sitter jag nu. Fixade en tvättid också, så måndag morgon (nästa vecka) ska jag upp klockan halv 7 och tvätta till 10. Suck! Men sånt är livet. Tvätten svämmar över, så är väl bara o ta tag i saken. Nu börjar snart "Outsiders" och "Design: Simon & Thomas" på TV (kl. 20.00). Får väl se vad "Outsiders" handlar om, men lär väl bli att vi kollar på "Design: Simon & Thomas" istället. jag gillar det bättre.

Åh, är så kluven, vet inte om jag ska till skolan imorrn eller inte... Är ju bara en enda lektion, och det vi gör på den lektionen har jag härhemma, så kan jobba med det här istället... Svenska B är det för övrigt. Åh, vafan, tror jag stannar hemma. Fast känns ju dumt med... Åh, jobbigt. Mitt studiebidrag ryker snart för min frånvaro är skyhög just nu. Kommer alltid på 100 anledningar till att inte gå till skolan. Trodde ärligt talat inte att det var möjligt att vara såhär skoltrött. Jag dör. Hjälp!

Nicolsan


Kommentarer
Postat av: Märtaaa

Bara så du vet så har vi studiedag imrorgon!! :D Haha!
Malin i min klass visste inte om det så när Oscarsson berättade det blev hon jätteglad så det gjorde hennes dag ;P Jag och mamma brukar köra, typ, såna grejer till Rumänien i Skene, inte landet utan en sådan där insamlingsgrej det går la till Rumänien :P Gött o bli utelåst ;P Jag saknar dig! Evigheter sen man träffade dig... Puss, love you

2008-03-10 @ 20:23:37
Postat av: Cissi

Jag lider verkligen med dig, lilla människa. School suck!

2008-03-12 @ 15:49:35
Postat av: Oscar

Haha, du frågade ju om tre-snubben inte säljer Parlino också =P
Stackars lilla dej som blev utelåst, men det gick ju bra ändå iaf =)

2008-03-15 @ 14:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0