> Fredag 25 Januari

Idag är det den 25:e. Det betyder att det är exakt 2 månader kvar till min födelsedag. Kan ni tänka er att jag snart har fyllt år 19 gånger =P Ja, det kan ni troligtvis, men jag tycker det låter så mycket. Och vad mer betyder 25 Januari? Jo, att det är årets första löning för många. Dock inte för mig som studerar på heltid och inte har varken tid eller ork att även jobba. Tidigare jobbade jag ju en del kvällar och helger, men nu funkar det inte. Måste försöka anstränga mig mer nu när det är sista terminen i skolan innan det blir dags för studenten. Åh, det går inte o tänka sig hur mycket jag längar dit, alltså. Sanslöst mycket, har längtat efter den dagen i en jäkla massa år nu. Fast jag jobbar i alla fall för det mesta på lov. Men för att återgå till ämnet, lönen, så får jag i alla fall faktiskt mitt underhåll idag. Sitter fint nu när man varit så gott som pank i 2 veckor.

Idag var jag i skolan klockan 8 på morgonen. Det trots att jag börjar 9.50. Men vad gör man inte för sina små vänner? Jag kom ju inte till skolan igår, vilket gjorde Amanda lite besviken. Hade sprängande huvudvärk igår av någon konstig anledning. Vet inte varför. Men nu är jag i alla fall frisk. Jag var med på en föreläsning som Amandisens klass skulle på idag, eller alla skolans första ringare rättare sagt. Var segt. Sen gick jag på min lektion som var Samhäll. Hade ett prov på politik. Gick käpprätt åt helvete (ursäkta språket). Kan ju erkänna att jag inte tränade någonting . Jag brukar aldrig göra det, men brukar gå bra ändå. Jag trodde faktiskt att jag hade bättre koll än så på politik. Men regering, riksdag, ministrar, beslut, val, statschef osv. osv. Man kan helt enkelt inte minnas o hålla koll på allt. Inte jag i alla fall. Men det provet tog väl ca 10 minuter och göra. Chansade på ca 90%. Efter det gick jag och Amanda och åt med Marion och Martina, sen åkte jag in till Götet. Inhandlade en jättefin röd kuvertväska, som jag planerar att ha på balen (som för övrigt är den 3 Juni). Också köpte jag ett par trosor =) Inte lätt att låta bli att köpa underkläder.

Sen satte jag mig på tåget hem. Bytte från tåg till buss i Falköping. Som vanligt. Där hände det ingenting utöver det vanliga. Fast därmot gjorde de det i onsdags. Då hade jag åkt från Assberg-Herrljunga o från Herrljunga-Falköping, och där satt Cissi, Bea, Robin och Camilla! Gissa om jag blev förvånad eller. Jag gnuggade mig i ögonen o trodde jag sett fel, haha! De hade iaf varit på studiebesök på Falköpings Mejeri och filmat och intervjuat. Jag tyckte det var skitkul o träffa dem där =)

Nu kom jag nyss hem. Hade datorn med mig på resan, så hade iaf någonting att göra på tåget o så. Nu ska jag o älsklingen laga lite mat, sen ska vi till Lidköping till Erika-baben om hon fått några money idag. Så blir det att inhandla hennes nya soffa som äntligen har anlänt till Jysk. Vi var där i November eller December 2007 och beställde den. Och så ska hon köpa en "arm" till TV:n att ha i sovrummet till hennes minimaliska TV. Så får Oscar sätta upp den. Nu blir det till att laga lite kyckling och ris med någon god sås för det är jag sugen på. Men men, dags att ta tag i saker. Måste handla med!

Tjing!
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Märta-Pärta

Jag vet hur det är med att köpa trosor, går inte att motstå, hehe! Bara 2 månader kvar! Jisses, måste köpa present till dig nu ju. Vad önskar du dig? Du åt med mig o Marion också ;P

2008-01-25 @ 15:54:43
URL: http://maertapaerta.webblogg.se
Postat av: Oscar

Jasså, jag ska sätta upp den? Okej =)
Nu e jag skit hungrig så nu får vi fixa ltie mat tycker jag.
Puss

2008-01-25 @ 16:12:09
Postat av: Cissi

Tack för kommentarerna du lämna i bloggen =)
Jah, för fan vi blir bara äldre och äldre. Snart sitter vi på ålderdomshemmet och pratar om "De gamla goa tiderna"... Tiden bara kutar iväg, till och med när man har tråkigt!
Åh studenten, du är inte ensam om att längta efter den dagen! Faan va skönt det kommer att bli, vända ryggen mot helvetet och aldrig behöva komma tillbaka! Låter lattjo med Götet, kan vi inte åka dit snart =)
Älskar dajj =D

2008-01-26 @ 15:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0