> Stanna i sängen?

Den stora frågan idag är ju om man inte skulle ha stannat kvar i sängen istället för att gå upp? Känns nästan så faktiskt. Nu sitter jag här på tåget påväg hem, skolkare som man är orkade jag inte stanna kvar på lektionen =/ Fy fan va jag är trött på min själv nu, alltså. Sanslöst att man bara kan lägga av såhär o inte bry sig mer. Fick dessutom reda på idag att detta var sista lektionen i detta ämne vi nu har, när jag mycket bekvämt sitter här. Så efter lovet lär det inte bli en enda tisdsag i skolan mer, om jag känner mig själv rätt (det gör jag allt vill jag lova). För då kommer vi bara ha en lektion på tisdagar, vilket för mig känns fullkomligt onödigt att pallra mig till skolan för.

Men för att börja från början. Denna dagen har bara varit jobbig, stressande, irriterande och allmänt onödig. Jag hade sovmorron till 10.20. Jag går upp 07.00 (hade ställt klockan på 06.00 och tänkt på upp halv 7, men blev inte så, var trött). Min buss hemifrån Skara går då 08.02. Till Vara. Därifrån ska jag ta Tåg 67 till Assberg (skolan). Tåget ska avgå 08.55. Jag är i Vara 08.45. Tiden går, jag väntar... Klockan blir 5 i, klockan blir 9, klockan blir 5 över... Fortfarande inget tåg... Folket som väntar på tåget börjar bli fundersamma, tittar på sina klockor, tittar på varandra, går några steg, tittar åt båda hållen där det går tåg. Inget tåg syns till... Då säger mannen i högtalaren "TÅGET MOT HERRLJUNGA ÄR FÖRSENAT OCH KOMMER OM EN CIRKA HALVTIMME". Såtter mig därinne och väntar 25 minuter, sen går jag ut. Det kommer ett tåg, ser det ut som. Ställer mig upp, men det susar förbi i en väldig fart o var på bara en vagn. Knepigt tycker nog de flesta. Sen kommer det ett tåg på rätt spår till fel håll. Fel tåg dessutom. Gick inte på det, utan väntade i 10 minuter till. Sen kom ett tåg från rätt håll på fel spår, och dessutom fel tåg. Jag går på ändå, eftersom det i alla fall går åt rätt håll. Framme i Herrljunga säger tågvärden "Nästa station Herrljunga, slutstation för tåget..." Va in i själva faan är detta?! Nicole börjar få ryck nu o spanar sig omkring efter andra tåg att byta till. Thank god, ett till Skövde, jag kan åka hem igen! Men... Så blir det inte, givetvis. På perrongen där jag går av står det på den stora displayen att tåg mot Borås Varberg går 09.17. Var ju längesen klockan var det, nu är klockan 10.00. Så ser jag att det blinkar ju faktiskt "NY TID/10.00". Väntar... Så kommer det in ett tåg mot Borås på fel spår åt fel håll. Herregud, nu ger jag snart upp. Det börjar blinka "10.05" istället för 10.00. Mycket riktigt kommer det ett tåg 10.05. Hmm, jag börjar 10.20. Lär ju inte hinna, haha. Men var så strong att jag gick på tåget ändå. Vet ju att Ewe o Amanda skulle dö på mig annars. 11.15 var jag framme. En timme efter att jag börjat. Lyckat?! Eehh, neej. Dessutom somnade jag på tåget, och vaknade i Kinna (stationen innan där jag ska av, 2 minuter ifrån varandra med tåg är stationerna). Lyckat om jag skulle vaknat i Varberg. Vart väl en jäkla tur jag inte gjorde det. Till råga på allt var min lilla Marion sjuk, det var halt och blött ute, och jag råkade ta på mig ett par skor som läcker in. Vaknade positiv, tittade inte ut genom några fönster och hade fått för mig att det var fint väder ute. Vilket skämt! Och så dog batterierna i mobilen, för jag hade glömt och ladda. Och... NÄH, NU MÅSTE DET JU SKOJA?! VAFAAAN, nu dog batteriet i MP3n med. Haha, vet inte om jag ska skratta eller gråta. USH!

Jag struntade i alla fall i lektionen jag hade på morgonen, kändes inte värt att gå dit när det bara var 10 minuter kvar ändå. Väntade till 12 då Amanda fick hål. Vi tog 1 cigg käkade mat o tog 1 cigg till. Åh, slog mig nu att jag har hennes matkort med. Damn. Jahopps, då måste jag gå imorrn då, för annars får hon ingen mat. Jag mitt klantarsel har ju slarvat bort mitt eget, så jag o Amanda får dela tallrik. Aja... Palla köpa ett nytt, är ju inte långt kvar nu ändå. Men jag fick i alla fall gjort min redovisning om APUn. Fixade rapporten sent på kvällen, inpå natten till måndag och PowerPoint-presentationen samma tidpunkt fast till idag. Gött som fan att ha det fixat i alla fall. Nu behöver man inte tänka på det mer.

Igår hade förresten jag och Oscar varit tillsammans i 15 månader =) Happy happy. Och mer blir det vill jag lova, detta är bara början!

Nu är klockan 16, jag åkte med tåget från skolan 14.30, så nu är jag hemma om en timme ingefär. Gött som faan! Ska hoppa in i duschen. Ikväll kommer Erika så ska vi se på "Gossip Girl" och "I huvudet på Gynning". Ska bli skoj, sen tar äntligen denna hemska dag slut. Får hoppas det blir bättre imorrn, fast med en vecka som börjar såhär vet man ju inte vart den slutar =S Fritidskortet gick ut igår och mitt Flerkommun-kort går ut på lördag. O så är det lov nästa vecka. Måste köpa 2 nya busskort. Hur ska jag ha råd?! Bra fråga, ingen som vill sponsra mig, eller? Haha. Nu ska jag strax av tåget, sen sätta mig och vänta på bussen från Falköping till Skara. Lid med mig!

Nicolsan


Kommentarer
Postat av: Märta-Pärta

Fy fan vilken dag! Starkt av dig ändå att komma till skolan. Men lilla Nicole du ska icke skolka... Det blir säkert bättre dagar, tänk positivt vi har snart loooov! Och så är det inte långt kvar till studenten heller ;) Gossip Girl ska jag med kolla på - mkt bra program! Puss

2008-02-05 @ 17:29:45
URL: http://maertapaerta.webblogg.se
Postat av: Oscar

Ja, starkt att du ändå går får jag verkligen hålla med om.. Och västtrafik är com vanligt mindre roligt...
Men snart lov, ja.. Och snart studenten också för den delen =)

2008-02-06 @ 22:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0