> Studentklänning köpt!

(Jag börjar där jag slutade i föregående inlägg) ...Ja, så när jag kommit hem till Skara så träffade jag Älskling vid stationen. Nu var det dags för jakt på studentklänning. I skyltfönstret på "Klädkammaren" hade jag spanat in en i helgen som jag tänkte att jag skulle ha. Provade den, men satt inte så bra, också var den mönstrad med massa massa minimaliska silverprickar, vilken inte passar, med tanke på att jag tänkt ha vitt och guld. Hittade sen en underbar gräddvit tub-ballongklänning. (Från märket Rut m.fl. Man fick dessutom med axelband till om man vill ha det, men jag föredrar utan). Jag provade den, och den var suuuperfin! O alldeles len o jätteskön. Jag blev kär, så den fick det bli. Köpte även ett snyggt guld-armband från "Pieces" på samma ställe (Klädkammaren). O hon som jobbade där var supertrevlig =) Dit ska jag minsann gå tillbaka o shoppa mer.

Då blev det dags för sko-jakt. Hittade många fina par som jag faktiskt skulle kunna tänka mig inne på "Klädkammaren", men kände att jag ville kika runt lite mer i stan innan jag bestämde mig. Gick först in på "Ziz", men de hade visst inga skor. Sen gick jag in i en butik (som jag tyvärr inte minns vad den heter), provade ett par söta guld/vita ballerinor med liten rosett därfram, men kände att jag vill nog faktiskt ha klackar. De hade en annan variant som var skitsnygg, men fanns tyvärr inte i guld. (Fast hade det varit rosa istället för guld jag velat ha hade jag lätt tagit dem). Gick vidare till Skomästaren. Hittade ett par jättefina, jättesköna vita. Hade de varit i gräddvitt hade jag förmodligen tagit dem, men så jag kollade vidare... Gick till SOHO, och gissa vad? Jag hittar de perfekta skorna till min student-outfit! De är ett par gräddvita Friis&Company-klackskor med guldkedja runt vristen. Perfekt! Givetvis fick de bli dem. Köpte även en rundad guldig kuvertväska där (Märke: Aitems). Till det har jag tänkt ha mina solisar med guldbågar och bruna glas som jag köpt på SOHO för någon månad sen. Mycket nöjd är jag! Här är allt:




          


Efteråt vart jag mycket nöjd, såklart. Det kommer bli så perfekt =) ...Så vi tog en fika på Gustafssons bageri inne i stan (det som är Bert Karlssons favorit, och som för övrigt var med på TV igår). Frågade faktiskt om inte Berts tjockis-semlor fanns (eftersom det som sagt var med på tv igår), men finns inte förrän nästa år =P Vi satt ute o njöt av det fina vädret, givetvis. Varit bikiniväder hela dagen idag. Över 20 grader, underbart! Sommaren är mer än välkommen.
Såg ni förresten "Du är vad du äter" klockan 19 på TV3 igår? Man kan ju bara inte missa när Bert är med =P Han är ju för rolig^^

Sen gick vi iaf hemåt. Hemma hämtades posten (givetvis), och gissa vad som hade kommit? Mitt Fleur de Santé-paket. Äntligen, som jag har väntat på det. Nu har jag alltså lite nya fräscha krämer för ansiktet (perfekt till sommaren) och läppglans med färg i form av godis, ser ut som lx-smaskig choklad. Se bild:



Efter det lagades det mat. Makaronilåda med sallad. Finns det intresse av receptet? Skriv isf, så lägger jag givetvis upp det =) Mycket gött var det, och som vanligt bara kikade på receptet i stora drag, och ändrade till så vi ville ha det. Eget recept med andra ord =P

Nu ska jag kika lite på en skolinlämning, ta en cigg och klockan 19.00-20.00 är det "Du är vad du äter" på TV3, och klockan 21.00-22.00 är det damm...damm...daaaa: DESPERATE HOUSEWIVES!

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Qurbin

Omg :P du skriver för mycket om kläder hehe :D

2008-05-06 @ 18:19:40
URL: http://qurbin.blogg.se/
Postat av: sofia

hej, kolla gärna in min blogg är du go :)

2008-05-06 @ 18:45:56
URL: http://priimadonnan.blogg.se/
Postat av: Monkey

e de bal kläningen el spring ut kläningen?

2008-05-06 @ 21:56:22
Postat av: amanda

sjukt fina saker du köpt! avensjuk! :) ses på lörda honey! kommer bli underbart! och ses på torsda! ;P KOM IMORRRRRRN! aaaah! klarar inte skolan utan dig hjärtat! älskar dig mest

2008-05-06 @ 22:31:03
Postat av: Märtaaa

Skitsnygg klänning måste jag säga :)

2008-05-07 @ 17:00:00
Postat av: Sofia

Skit snygg klänning! Jättesöt! :)

2008-05-07 @ 19:47:03
Postat av: sofia

skitsnygg klänning! Söt!! :)

2008-05-07 @ 19:48:04
Postat av: sofia

skitsnygg klänning! Söt!! :)

2008-05-07 @ 19:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0