> Tvättar

Nu springer jag till o från tvättstugan som en dåre. Känns ju inte direkt kul att den ligger två hus bort om man säger så... Suck! O med snö och is på vägen och gräset emellan gör ju inte direkt saken bättre. O vårt tvättkort (som man använder för att komma in i tvättstugorna) har ju varit borta med, så inte tvättat på 2,5 vecka. Med andra ord är det en hel del tvätt nu! Sheat så sjukt tungt det är alltså! Herregud, en superstor tvättkasse med jeans o så halt på vägen är minsann inte o leka med. O det bär en liten blondie som jag hela vägen alldeles själv. Det är fanimej starkt, tycker jag!

Fast å andra sidan borde jag egentligen ligga i soffan o bara ta det lugnt nu för mår ännu sämre än imorse =/ Ryggen är ett helvete, kan inte stå utan att det gör så in i helvetes ont att man vill rinna genom golvet. Fy satan! (Ursäktar mitt kassa ordförråd). Men iaf, vi har tvättid 16-21, men lär ju inte hinna med allt, inte en chans. Är i lilla tvättstugan med, som bara har en tvättmaskin (det är iaf enorma och snabba maskiner, och inte ens i närheten av sådana där vanliga man brukar ha i hushåll i vanliga fall). Bara en torktumlare och ett torkskåp med. Men det är ju inte lika mycket i taget heller som när man är i den stora och kör flera maskiner samtidigt.
image253
Men så har jag en liten fundering... Man (eller iaf jag) blir ju lite hjärnskadad som springer fram o tbx på det sätt jag beskrev nyss och dessutom är sjuk! Så tanken slog mig att vad är tyngst egentligen, den smutsiga tvätten som man bär till tvättstugan, eller den rena man tar med tillbaka? Jamena smutsen måste väl ändå väga ngt? Men när man tar tbx den så luktar den gott, väger doften ngnting? Hmm...

Jaa, hjärnskadad som sagt, haha! Tyck inte att jag är vääärldens freak nu, bara. Jag är bara lite blond, that's all. Sorry ellerngt^^ ...Okej, lite halvknäpp kanske man är med. Men vem vill vara som alla andra? Inte jag iaf. Men nu måste jag skringa ner igen!

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Babianmorsa

Gaah, 2,5 veckors tvätt! *dör vid tanken* Jag tvättar en maskin om dagen (tre barn så det blir en del) ungefär. Det är så TRIST, inget med tvättning är _kul_, förutom att dra på sig nytvättade jeans eller lägga sig på rena lakan..

2008-03-18 @ 19:52:17
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Anonym

Det tycker jag var en väldigt smart tanke... Haha, såna tankar kommer och går i min skalle med, så bara blodietanke kan det inte bara va =P

2008-03-19 @ 15:31:29
Postat av: Cissi

Detr var jaaaaag som skrev det, datan tog bort mig!

2008-03-19 @ 15:32:11
Postat av: Oscar

Tvätten är ju iaf aldrig 100% torr när man bär tillbaka den, och vatten väger ju en hel del..
Men om dom e helt 100% torra då så är det väl tyngre med smutstvätt, med smuts och svett och så i =)

2008-04-16 @ 11:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0