> The 411

Det har gått en hel dag, och jag har uppdaterat mig i nyhets- och kändisvärlden. So what's the 411? Jag kan ju börja med att Sveriges komiker-tillskott i kändisvärlden, Björn Gustafsson, har blivit tilldelad årets Tôrparpris. Summan ligger på 40 000 kronor, och Gustafsson ska få ta emot priset i Skara den 23 juli, skriver GP. Lite coolt att det är just i Skara, tycker jag =) Hemma hos mig ;P Hehe, nämen jag vet ju inte hur stort det är...

Igår när jag läste Aftonbladet på nätet, så hittade jag en artikel om en kvinna som vuxit fast i toalettstolen =) Haha, knäppt. Stackars kvinna, men det är ju ändå så sjukt så att man skrattar, liksom. Hennes "toalettbesök" pågick i hela två år! Därmed växte hon fast. Hennes man  fick tydligen komma med mat och sånt när hon satt där, dag ut och dag in. Se artikeln här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2039256.ab.


           

Idag, på tåget så läste jag "PunktSE Göteborg". Där stod det om en kvinna som blivit avstängd från sin Högskola p.g.a. att hon jobbade extra som nakenmodell. Helt absurt, enligt min åsikt, att man kan bli avstängd för en sådan sak. Jamena skolan ska väl skita i elevernas privatliv, liksom? Det tycker iaf jag. Hon anmälde iaf, och fick igenom, men halkade ju efter i studierna p.g.a. avbrottet. Men bra det löste sig iaf. När vi ändå är inne på Göteborg så kan jag informera om att det är blodbrist i allas vårt älskade Götet. Så funderat på att lämna blod? Sätt igång nu! Jag själv är nålrädd, så skulle nog inte fixa att göra det. Kanske mognar jag såpass att jag skulle klara av något sådans, kanske inte...

Cypern ska förhoppningsvis enas igen! Jag är ju som en del kanske vet ganska insatt i just landet Cypern då jag varit där, och älskar landet av hela mitt hjärta. Cypern har ju en nyvald president nu som är insatt i frågan att ena landet igen. Ska äntligen Turkcyprioterna och Grekcyprioterna enas? Hoppas går ju iaf.

Att studenters ekonomi är åt pipan vet väl de flesta? Jag gör det absolut iaf! Att hyrorna och allt annat höjs är ju ett faktum, men varför då inte höja studiebidrag/CSN-bidrag osv? Det är ju det logiska, liksom...
Många studenter var det på Rihannas konsert på Hovet i Stockholm, liksom många småflickor, mammor och pappor, kill- samt tjejgäng. Konserten vart däremot (tyvärr) inte så mycket att ha. Förlite och för "porriga" kläder hade stjärnan på sig, och hennes sång dränktes i alldeles förmycket elgitarr, tydligen.

           

På skvallerfronten kan jag upplysa om att Brad Pitt och Angelina Jolie har bröllop i planerna. Ett privat sådant, tydligen. Det kommer äga rum i sommar, så planeringstiden är begränsad...
Igår var det ju Top Model. Har ni hört the latest gossip? Det är så att tjejerna har trashat ner lägenheten totalt. Det är tydligen hål i väggar, och de har haft matkrig osv. osv. Så nu ska kanske han som äger lokalerna stämma programmet för det. Något mer vet jag inte än, men uppdaterar om jag får reda på någonting.

That's the gossip for today!
Nicolsan


Kommentarer
Postat av: Josephine

svar: haha :) läste på internet då stod det 17 dagar ..

2008-03-13 @ 22:21:39
URL: http://paintthesilence.webblogg.se
Postat av: Evelyn

Ja det var ju en massa som hänt på topmodel.. men vissa saker vara bra löjligt tycker jag hihi

2008-03-13 @ 22:29:01
URL: http://missevelyn.webblogg.se
Postat av: Josephine

svar: okej låter ju skitkul :) varför slutade du? hahah kanske det kanske pappsen filmar nog showen om några månader så vem vet heh

2008-03-13 @ 22:36:59
URL: http://paintthesilence.webblogg.se
Postat av: Anonym

ja visst är dom :) bara det att jag typ är för lång för att kuna ha dom :(

hatar fredagar men jag älskar dom ändå haha:p

2008-03-14 @ 08:21:13
URL: http://FRIKKICHICKI.WEBBLOGG.SE
Postat av: Anonym

mums.. björn gustavsson

2008-03-14 @ 08:21:29
URL: http://FRIKKICHICKI.WEBBLOGG.SE
Postat av: Monkey

jag vet vad törparpriset
va de e för nge dom har det på törpardagen i fornbyn i skara...är en del folk som kommer dit nån kändis som sjunger å så sprit och matservering :P heheh coolt att den goa komikern ska dit hihi :P

2008-03-14 @ 09:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0