> Tävling

Amanda kom där jag slutade på näst senaste inlägget "Skoldags". Vi gick ut o tog en cigg sen hade var och en lektion. Jag hade Samhäll A. Var med i ngn tävling där, alla i klassen fick dela upp sig i grupper om 2-4 personer. Jag var med "Berit" och "Ewalajnen". Skulle svara på frågor om miljön o sånt. Gick faktiskt bra =) Var på vippen att ge upp innan vi ens hade börjat, men prisent sporrade ju en aning. 8000 spänn per skalle i gruppen kan man vinna. Det hade ju liksom inte riktigt suttit fel om man säger så. Lämnade iaf in och gick därifrån. Inte en aning om när man får resultat, men alltför höga förhoppningar kan man ju verkligen inte ha. Samma papper är utspridda i hela Sverige, så det är ju aningen fler än vi som har chansen om man säger så. Men hoppas går ju iaf.

Sen slutade även Mandi, så vi drog hem till "Mumin", våran mormor och morfar, och åt lunch. De var inte hemma till en början, men när vi vart där en kvart eller ngt kom dom hem. Vi fick fiskpinnar o ris, var gött. Mkt bättre än skollunchen, så jag klagar inte. Sen åkte vi tbx till skolan (fick skjuts, vilken lyx ;P). Så gick jag till min lektion, men tydligen var den inställd... Betyder att jag hade fått vänta i 3 timmar på nästa (alltså totalt 4 timmar med lunchen), vilket jag inte hade lust med. Kollade klockan och begav mig mot bussen. Mandi hade inte börjat än, så ringde henne, så kunde hon följa mig. Så kom vi på att hon kunde ju följa med in till Borås, för jag skulle vänta på mitt tåg i 50 min. Vi fick springa som idioter, och hämta hennes väska o hinna tbx till bussen. När vi kom utanför skolan såg vi den (Sheeeat!), sprang, sprang o sprang... O gissa vad?! Vi hann! Hade världens lera på våra älskade kilklackskor, hahaha, men så kan det gå. Torkade av skorna med lite näsdukar o lämnade kvar på bussen. Haha, stackars den/de som sätter sig där, ser ju ut som ngn har gjort "nummer 2", uuuussshh, haha!

Amanda pratade även med Tomas i tele, o blev en hel del garv kan jag säga. Tompan skulle ta med gosedjur på bussen, och fråga busschauffören typ "Hur mycket kostar det för Storanalle att åka med?" enligt Amanda, haha. Tänk om han gjort det, herregud =P Bara aa "En ungdom och 3 nallar och en gris" =D

Vi gick in på Gina Tricot i stan. Fastnade där, och började prova och greja. Jag borde inte handla mer ju, men jag kunde inte stå emot att köpa en lila/svart/vit tunika, ett långt "överlinne" som man kan ha som kortkort klänning till sommaren och ett par skitmysiga vårbyxor som var svarta med rosa snören. De vart skitpraktiska, för bara att vika in om man vill ha dem bara till knäna osv. Lägger upp bild ikväll ellerngt.

image233
Fick skynda till tåget, men det var lite senare än vanligt, tydligen, så hann i ganska god tid. Jag hoppade på tåget o Mandi väntade på Pappsen, för hon skulle övningsköra. Pratade med Mami en stund i tele o så, satte på datorn, men var kass teckning så blev mest in- och utloggningar av msn.

Bytte tåg o nästa var sent. Var kallt och regnade dessutom. Ush =/ Men det kom iaf, och sen sista bussen blev det mest msn, sen var jag hemma. Lagade mat, satt vid datorn och såg sen på "Du är vad du äter". Fastnade vid datorn lite till, och gick sen o la mig.

Idag var jag huuur seg somhelst på morgonen. Orkade knappt gå upp. Det var riktigt kämpigt! Men jag lyckades. Snöboll sprang runt mina ben och följde efter mig för vartenda steg jag tog dessutom, hela morgonen. Det gjorde inte saken bättre. Precis innan jag skulle gå till bussen så såg jag att en viss liten Snöboll hade öppnat sovrumsdörren. Fy henne! Fick springa in o kolla så ingen Maxxi var därinne, men han låg på några kunnar i storarummet o sov, som tur var. Pallrade mig iaf iväg till skolan o det var skitkallt. Fy fasen. Frös som bara den på första bussen. Första tåget vart det lite bättre på, men andra, och sista tåget var as-kallt! Trodde nästan jag skulle frysa ihjäl ju. Inte skoj. Har de ingen värme på tågen eller vad?! Det brukar ju vara jätteskönt att sätta upp fötterna på elementet, men inte idag, nejdå. Suck!

Träffade iaf Mandisen, tog en morgoncigg, och hon gick på sin mattelektion. Utan bok =P Haha, den hade hon glömt hos Tomas. Och jag gick o satte mig här. Nu slutar hon om en halvtimme, så då ska jag möta henne igen. Jag börjar 9.50 idag igen för övrigt. Har Samhäll A även idag... Suck, det är ju så tråkigt. Sen har vi lunch och projekt och sen ska jag hem. Ska bli riktigt skönt. Helt slut redan nu, så lär bli lugnt ikväll hoppas jag. Men uppdaterar senare iaf.

Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Josiee

Godmorgon:) Äntligen fredag!

2008-03-14 @ 10:41:35
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Josiee

veckorevyns bloggträff:)

2008-03-14 @ 12:01:39
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Anonym

Haha jaa, jag tycker det är skit kul:) (fortfarande) Haha , ja mer studiedagar åt folket ! Hoppas du får en kuuö heelg Pusss!

2008-03-14 @ 13:12:57
URL: http://mathildaa.webblogg.se
Postat av: Evelyn

Härligt :P

2008-03-17 @ 22:08:35
URL: http://missevelyn.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0