> Jysk och Jula

Blev ju såklart lite ärenden uträttade i stan innan. För det första kan jag ju nämna att vi cyklade till stan istället för att ta bilen, nyttigt nyttigt. Var iaf först på Arbetsförmedlingen. Nu är jag inskriven där, men skulle inte komma tillbaka förrän om 3 veckor om jag fortfarande inte har jobb då. Är ju nämligen så att jag har jobb i 3 veckor fr.o.m nästa vecka. Kanske inte nämnt det? Är iaf som dagkollo-ledare. Haha, det blir ju en upplevelse. Jag har aldrig gjort ngt liknande i hela mitt liv, men det ska nog gå bra, förhoppningsvis. Barnen är 8-12 år gamla. Jag har ju iaf erfaranhet av minisyster som är 10 år. Passande^^

Men så sa iaf han på Arbetsförmedlingen att man ska bredda sitt jobbtänkande o en massa annat. Han tyckte bl.a. att jag skulle söka inom industrin och på flygplatsen som flygvärdinna o en hel del annat. Flygvärdinna skulle inte vara helt fel, men inom industrin? Jag vet inte rikgit... Det är ju bra betalt o så, men... Hmm, vi får väl se.


Sen cyklade vi iaf vidare till Jula-huset. Gick in på Jysk. Där blev det köpt en väska "My blue bag". Lite tuff, fanns i två storlekar. Den lilla (som jag köpte och som inte alls var liten) för endast 6 kronor. Och så fanns det en stor "MY BIG BLUE BAG" för 12:95:- (som inte var stor, utan ENORM), men en sån köpte jag inte. Köpte även en elektrisk flygdödare som ser ut som ett tennisracket och en grilltång som vi tänkt ta med till Jönköping på midsommar. På Jula inhandlades det en del grejer med. En "slipkloss" som det tydligen hette, nya krokar till kökshanddukarna, en tvålkopp i frostat glas att hänga på väggen (behövde inte metallgrejen som glaskoppen sitter i, för en sån har vi redan för jag råkade ju ha sönder den gamla glaskoppen), ett par fleecehandskar till O-J (aningen ur säsong nu, men därför var de också reade och billiga, så why not? det kommer ju inte vara sommar hela året, tyvärr) och en picknick-filt med tillhörande väska. Såndär smart filt med plastad baksida så man slipper få med sig hela gräsmattan när man ska packa ihop den. Tänkte även ta med den på fredag till midsommarfirandet. Tog givetvis en Metro med, dock har jag inte läst den än =)

Pratat med Mandi och Erika i telefon nu med, och ätit mat och sett klart en film som vi började se på häromdagen, men jag somnade. Bra var den iaf. Nu ska jag synda genom att ta en cigg. Dessutom tänkte jag ta och ringa Mandi igen. Vänta, nu ringer det... Det var Mandi, så nu behövde jag inte ringa henne ;P Där ser man!

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: amanda

haha,jag ringde först! JAG ÄR BÄÄÄST! :) imorrn ses vi honey, och du midsommar på fredag kommer bli den bästa!

2008-06-17 @ 19:47:16
Postat av: Märtaaa

Gud, va jag längtar till fredag! :D Ska bli så sjukt kul! :D

2008-06-17 @ 21:07:36
Postat av: Bella

Svar: aa verklieg en dröm! kram

2008-06-17 @ 23:36:25
URL: http://bellablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0