> Hata L'EASY

ÅH!...  Väntade o väntade till mitt älskade Lyxfällan skulle börja. Klockan blir 21.00 och allt är frid och fröjd... Tills programmet börjar och jag till min fasa upptäcker att det är en repris. Åh, jag som ville se ett nytt avsnitt juh... Ett gammalt avsnitt från säsong 2 som jag redan har sett... Nejtack...

Men i det avsnittet så är de medverkande iaf verkligen i klistret. Köpt en Corvette för över 300.000 på avbetalning, ännu 2 bilar, TV-apparater och mobiler från Leasy o skit. Hur lyckas man?... Bra fråga. Jag vet iaf vad som händer =P De kommer sälja Corvetten. Fy mig som berättade, hehe.


Iaf så vill jag ge ROS åt Lyxfällan på TV3 och RIS åt L'EASY som lurar sina kunder genom erbjudanden med massa dolda avgifter. "Bärbar dator kostar bara 399 kronor i månaden". Vad de skrivit i såndär liten text att man behöver lupp (iaf på TVn) är ju att man ska betala månadsavgiften i 60 månader (vilket är hela 5 år!) plus att det tillkommer en kreditkostnader på 9.375 kronor på slutsumman. Alltså har man betalat minst 33.315 kronor! Efter 5 hela år. Jamena om en dator är omodern redan när man packar upp den ur sin förpackning, hur omodern är den inte då efter 5 år, eller?! Man har förmodligen inte ens kvar den då.

Det går knappt att tänka sig, ju. 33.315 kronor för en dator som hade kostat 8.495 kronor på KOMPLETT.se. Helt sinnes-sjukt. Minst sagt. Jag hatar Leasy. L'easy är bara skit, handla inte hos dem. Exemplet jag har använt mig av finner ni på: http://www.leasy.se/datorer/barbar-pc/barbar-pc-med-133-skarm.aspx. Kan ju dessutom påpeka att Leasy knappt har ngn fakta alls om vad det egentligen är för dator, så man vet ju dessutom inte vad man köper. Ännu mer sinnes-sjukt. Man kan ju jämföra med KOMPLETT.se som har betydligt mer ingående fakta. Här är KOMPLETT.se's annons på samma dator: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342801.

                      

Dessutom så har jag kommit på lite fakta om varför de heter "L'EASY". Detta har jag kommit på själv, så kan inte garantera att det är fakta, men jag tror faktiskt det. Jo, det är ju så att i-och med att man betalar så länge och faktiskt egentligen inte riktigt kan kalla det för "sin" dator/TV eller vad det nu kan vara förrän den är färdigbetald. Alltså "Leasar" man ju det man "köpt" hos dem. Man "hyr" grejen i 5 år tills den är avbetald. Appostrofen är nog baraför att det är lätt "easy" att "leasa" (alltså hyra) det man vill ha. Smart, eller hur? Så tror jag att det är.

Yes, så är det med den saken, och så tycker jag. (Vill bara påpeka att KOMPLETT.se är motsatsen till L'EASY och ett bra företag för er som inte förstått. Jag har iaf inget emot dem, snarare tvärt om. Det är L'EASY som är skit). Arga och glada kommentarer om vad jag tycker och tänker är mycket välkommet! Skriv vad ni tycker.

xoxo
Nicolsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0