> Hålla tummarna?

Var mycket riktigt och badade efter skolan. Var ganska kallt, faktiskt =P Blåste som bara den. Men skoj var det ändå, för sällskapet var perfa =) Sen åkte vi in till Kinna o tog en glass o efter det tog jag tåget hem. Lider med stockholmarna o de andra som skulle åt samma håll, för deras tåg som skulle gå 13.20 kom över 2,5 timme försent =S Suck. Sånt är ju bara för tråkigt. Var massa på tågen imorse som var påväg till Hultsfred med =) Önskar lite att jag hade köpt biljett o pallrat mig dit ändå. Det är ju så förbannat kul... Men får väl bli nästa år dådå.

Hemma sen så lagade jag mat o pratade med Mandi. Hon skulle göra ljusa slingor i håret =) Får hoppas det blev bra. Var sugen på godis, men eftersom vi skärpt oss med att ha godis hemma jämt o bara hade mörk choklad i skafferiet (vilket inte passade, hehe), så bestämde jag mig för att göra chokladbollar =P Var ett bra tag sen man käkade det. O dessutom hade Eve det i sin bilddagbok så jag blev sugen när jag kikade in där ;P hehe. Istället för att göra dem sådär onödigt onyttiga så bytte jag ut hälften av sockret till honung istället samt hällde i ca 2 matskedar linfrö. Blev mycket gött vill jag lova =)

Såg på mitt älskade Lyxfällan med. O-J lagade min cykel, så snäll han är =) Skrev med Big Brother också, som skulle på jobbintervju imorrn. Lycka till på den, jag håller tummarna för dig. Jag blev inspererad på jobbfronten, så sökte faktiskt ett jobb jag tänkt söka några dagar, men bara skjutit på. Var bara 3 veckor och helt okej tider, så why not? Lät dessutom kul. Var kollopersonal i Lidköping för barn mellan 8-12 år =) Elvira-ålder med andra ord. Så nu får jag hoppas jag får det, hade nog varit jäkligt kul, tror jag allt. Får hålla tummarna lite åt mig själv med ellerngt. Varför säger man "hålla tummarna" egentligen? Vad ska drt hjälpa för? =P haha. Knepigt uttryck egentligen. Jamena i amerikanska filmer (typ föräldrafällan med Lindsay Lohan) har man ju sett att de korsar fingrarna o kryssar armarna istället. Som vårat "ljugkors" med fingrarna ungefär, fast framför sig och ed kryssade armar. Vad ska detta vara bra för? Jamena egentligen? Vet du så berätta gärna för mig, skulle vara kul att veta.

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: amanda

sjuka funderingar du har ;) du får ringa in till radion, det finns ett pogram på någon kanal där som berättar just om vad olika uttryck kommer ifrån och vad dom betyder, tyvärr kommer jag inte på programmet eller kanalen just nu, men :) och du, jag håller tummarna för dig babe

2008-06-10 @ 09:13:58
Postat av: Märtaaa

Ibland säger de väl också "break a leg"? Det är väl ännu konstigare ;P

2008-06-10 @ 09:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0