> Freedom Writers

Ätit mat o så, och tänkte att vi ser en film samtidigt. Brukar ju göra det iofs, iaf när vi har tid och lust. Idag blev den Freedom Writers. Senast jag såg den var i skolan, men nu har vi fakltiskt köpt den. Lika äckligt jäkla skitbra som förra ggn. Detta var alltså andra gången jag sett den. Första för O-J. Shit, den berör så mkt så man vill att hela världen ska få se den ju. Ända in i själen.

Det är en Drama från 2006. Huvudrollen har Hilary Swank, men med är också Patrick Dempsey från "Grey's anatomy" och sångaren Mario. Filmen är tillåten från 11 år, har en speltid på ca 1 timme och 58 minuter och bygger på den hyllade bästsäljaren "The Freedom Writers Diary". Filmen har en hel del bra extramaterial dessutom som man inte vill missa.

Handlingen har jag ju redan bloggat om förra ggn jag såg filmen, vilket ni kan se här: http://nicolsan.webblogg.se/2007/october/freedom-writers.html. Men då gav jag den aldrig något betyg, så nu ger jag den ett mycket välförtjänt betyg på 5 N av 5! Alltså: NNNNN. En vinnarfilm som får högsta betyg av mig hur lätt som helst. Inte sett den än? Då har ni verkligen missat ngt, så se den!

Kass bild jag vet, men det är inte jag som tagit den, utan den ligger uppe på auktion på Tradera såg jag. Inte jag som lagt upp den, givetvis. Jag skulle nog aldrig få för mig att sälja mitt exemplar. Men så känner ni för att göra ett riktigt kap och köpa denna underbara film för endast 20 ynka kronor, så tryck på bilden  så kommer ni till auktionen. Yes, mendet var allt för mig just nu. Har ni med sett filmen? Skriv gärna vad ni tycker. Alltid kul att läsa.

xoxo
Nicolsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0