> Förtrollad

Nu var man hemkommen från jobbet då med. Roligare idag än igår. Spelat brännboll, spelat kort och sett på "Förtrollad". Mycket bra film, tycker jag. Gullig, hemskt och rolig på samma gång. Mycket bra, mycket bra. Handlade om en tecknad prinsessa som blir nedpött i en brunn av en elak häxa och skickad till riktiga (otecknade) New York och blir då på köpet en riktig tjej. Hon springer runt och pratar med alla och tror att allt i det riktiga livet ska vara som i sagorna. Prinsen hoppar efter henne ner i brunnen för att rädda henne...


...Men då han kommer har hon flyttat in hos en ny liten family och klarar sig ändå ganska så bra i Manhattan. Prinsen är helt lost, haha. Vet inte riktgt hur jag ska förklara, men självkart var det en elak styvmor med i bilden som skulle förstöra mellan dem för hon ville sitta kvar på tronen o grejer. Nä, om man skulle ta och låna LOVEFiLM's text istället? Ja, de brukar ha så bra, så jag gör nog det. Detta handlade filmen om:

"En ung flicka möter och förälskar sig i sina drömmars stilige prins. Nyheterna om romansen irriterar prinsens mor, den onda drottningen, som använder sin svarta magi för att skicka ut flickan från den animerade världen till den enda platsen i Universum där sann kärlek inte existerar: nutida Manhattan. Den nu verkliga flickan måste överleva i New York och hitta vägen hem till sin sanna kärlek."

Av mig får den slutpoäng: NNN+ av 5 N. Nu ska jag käka lite mat och se en annan film.

xoxo
Nicolsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0