> Påväg hem

Nu sitter jag på tåget påväg hem. Gött man har med sig laptopen måste jag säga. Inskaffat mobilt 3G-bredband Turbo från 3 (Tre) nu med. Rosa, jättefin dosa, hihi =P Fast kan ju inte påstå att det känns som Turbo. Tur jag inte tog den långsamma. Lyssnar även på Britney Spears nya album "Blackout". Favoritlåtarna är nog "Toy Soldier", "Piece of me" och "Break the Ice" om jag måste välja tre... Eller nä... Det är svårt, "Get naked (I got a plan)" och "Freakshow" är med skitbra. Alla är bra, hela albumet är kanon faktiskt. En låt är väl lite sämre än de andra, "Why should I be sad", men det är baraför att den är långsammare. Vad tycker ni läsare om hennes nya album då? Kul o få åsikter.

Jag sitter även inne på Facebook. Skrivit en del med en tjej från Syd Afrika. Kul att man får kontakt med folk runtom i världen och får höra hur de har det o vad de gör på dagarna. Sen så tränar jag ju upp min engelska med, vilket jag behöver. Har skitsvårt att lära mig språk. Fattar det mesta, då framförallt amerikansk engelska. Men ordförrådet är ändå dåligt enligt mitt eget tycke. Många fler som har Facebook? Får ju i sådana fall gärna bli vän med mig =) Vad tycks för övrigt om Facebook?

Mm, sen så har jag ju varit i skolan idag med då. Försov mig i alla fall inte som igår (2 timmar!). Idag var jag där i tid till jag började 8.15. Torsdagar är fanimej den värsta skoldagen på hela veckan. Börjar 8.15 och slutar 16.15 och så har jag hål i 1,5-2 timmar innan sista lektionen med. Resulterar tyvärr i att jag brukar hoppa sista lektionen. Men bör skärpa mig nu. Det är ju trots allt sista terminen innan det blir dags för studenten! Helvete vad jag längtar. Dessutom har vi ju sportlov och påsklov och massa studiedagar denna terminen med, så blir nog rätt soft får vi hoppas. Jag orkar inte lägga ngt mer krut på skolan. De flesta satsar ju allt sista terminen, men jag skiter verkligen i allt istället. Inte alls bra. Får inte få något mer IG i varken Historia A eller Rättskunskap A nu, för då är det kört med de två ämnena. Kan ju visserligen försöka tenta upp, vilket jag lyckades med i bl.a. Engelska B förra terminen, men orkar inte... Inte lätt, men men. Träffade folket som vanligt i skolan: Amanda, Marion, Ewe, Cissi, Martina, Angelica osv. osv. O så träffade jag faktiskt Madde med =) Skoj skoj, var skitlängesen jag träffade henne.

Men nu ska jag gå av tåget.
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: CC

Jag kan inte förstå att folk överhuvudtaget kan tycka att Britney är bra! Får köttsår i öronen av att höra henne... "Toy Solider", gjorde inte Eminem en låt som hette så för ett par år sen förresten? Alltså, vad mycket gojjs man kan skaffa på Inertnet nu, typ Facebook, blogg, bilddagbok, netlog, slöaf. Hur orkar folk? Men men... Du är INTE ensam om att skita i skolan, här är en till som har lyckats samla på sig alltför många IG! Men vi ska klara det här, eller hur? Bara några månader kvar o sen tar vi Studenten tillsammans och erövrar världen

2008-01-11 @ 15:41:06
URL: http://Cissianen.webblogg.se
Postat av: Märta-Pärta

Nja, har faktiskt börjat o tröttna på låten "Gimme more" men istället har jag börja o lyssna på hennes äldre låtar som "I love rock n' roll" :) Haha, jag vet knappt vad facebook är så det får du nog förklara för mig ;P Det är bara att bita ihop, du kan ju plugga på loven ;P skojja! Bara för att du skrev studenten började jag längta efter den rejält! Det kommer nog vara min lyckligaste dag efter att Byb på Liseberg :)

2008-01-11 @ 15:50:35
URL: http://maertapaerta.webblogg.se
Postat av: Oscar

Du har ju iaf klarat dej extremt mkt bättre än vad jag har gjort i skolan.
Och segt märkte jag verkligen att det var med 3G modemet. En greyhound som dom symboliserar modemet med på tv känns ju inte direkt som världens bästa jämförelse..

2008-01-19 @ 22:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0