> R.I.P leopardtofflor

Jag har tvättat sen 16.00 och tvättar fortfarande. Tvättiden är slut 21.00... Segt, o är i lilla tvättstugan med, suck! Tvättade mina älskade leopardtofflor =/ O gissa vad som hände? Dom "dödde" ='( Rest In Peaces älskade leopardtofflor. De har varit med i en jäkla massa år. Ända sedan jag hade kontakt med min farmor. Henne jag fick dem av, i julklapp när jag var runt 6 år. Märket är tillomed "European Kids by Lindex" o de är förstora. Storlek 37/39 o jag har 36. De är tvättade typ en miljard ggr, men ändå hållt tills nu, o nu är jag snart 19 bast. Herregud, bra kvalitet, eller vad? Fick ett par nya för typ 4 år sen av Mami, för att hon tyckte de gamla började bli extremt slitna. Men de kom inte så mkt till användning... De gamla var ju skönare =) Hade "gått in" dem ju, hehe. O de nya har en jobbig kant därbak och ventilerar inte lika bra^^ Men nu har jag inget val, utan får använda de "nya", alltså de vita. Se här, erkänn de gamla, leopardmönstrade är hetare ;P :


image178

Stackars mina älskade tofflor säger jag bara! En översida o en undersida får ni se. Och längst till höger är delar av stoppningen som ramlat ut o gått sönder =/ Men vi får väl se hur det går. Nya VS. gamla. Har btw de vita på mig nu, så det går väl framåt med förändringen... Men det är sorgligt ska jag minsann tala om!

Var på stan en snabbis innan med Älskling för att leta upp en bra present till Mami som ju då fyller 42 idag. Var inte lätt... Är aldrig lätt att köpa till ngn som inte är i samma ålder som en själv nästan ju =P Ville köpt ett par skor, för hon har lite förliten samling för min smak. Okej MYYYCKET förlite för min smak som själv äger runt 70 par skor... Kanske fler? Har ärligt talat tappat räkningen. Köpte iaf en snygg skjorta till henne (hoppas verkligen inte att hon läser detta nu, för vi träffar inte henne förrän på fredag då hon ska få den). Hittade även en supersnygg tunika/klänning av märket Miss Ewing till mig själv att ha just som tunika nu och klänning när det blir varmare ute. Riktigt söt var den, tycker jag allt. Vad tycker ni? :

image179

Allt inhandlades på SOHO som kanske syns på paketen och påsen. Den lilla svart/vit-mönstrade grejen som ligger högst upp på bilden, mellan påsen och tunikan är en värmesäck som Oscar hade sytt till mig nu första dagen på praktiken =) Så gulligt av honom. Den fungerar så att man värmer den i micron och så lägger man den på t.ex nacken eller ryggen eller vart man kan tänkas ha ont. Den är alltså smärtlindrande. Asgo', har velat ha en sån skitlänge (provat Mamis) för den är så skön. O jag har ju svankrygg med, o det är ju långt ifrån världens skönaste att ha ont i ryggen mer eller mindre hela tiden. Men dessvärre vart det ju skitdyrt att köpa sånna i hälsokostaffärer o så. O så fick jag en =) O dessutom mkt finare än de man köper. Tack Honey <3

På tal om skor och så, så har jag faktiskt rensat ut och sålt en hel del på Budera och Tradera. Tycker det är ganska roligt att både handla och sälja på sånna sajter. Rensade även ur garderoben så smått innan. Absolut inte grundligt, men litegrann bara. Blev mest jeans jag plockade ut. har ju så hemskt många, använder inte ens i närheten av alla. Men nya är ju alltid kul =) Ut med det gamla och in med det nya som det brukar heta. Hörde även att det finns en ny Internet-sajt nu som är liknande, fast att man byter grejer istället för att köpa och sälja. har inte testat än, men kollat lite på den. Bytessajten.se heter den. Kan ju kanske vara ngt för oss som gillar Budera och Tradera?

Åh, har fortfarande inte övat ngt på proven jag ska ha imorrn. I Historia A och Export&Import. Inte bra, IG för mig =/ Men så går det när man anser sig klar med skolan och helt enkelt inte pallar mer. Men imorrn så måste jag iaf gå till skolan. Kan inte missa, hur sjuk jag än skulle vara, känns det som. Min frånvaro rusar iväg. Har dessutom inte gjort inlämningsuppgiften i Rättskunskap som ska va inne imorrn. Minns ju inte på vad det var... Då är det inte lätt. Får ta det på håltimmen imorrn ellerngt. Löser la sig på ett eller annat vis, får vi hoppas. Nu är tvättiden snart slut. Tänkte ta o kolla färdigt på Room Service. Ha det! Jag ska sörja mina tofflor lite till med, tänkte jag.

Bye -
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Monica

nicole..lilla gumman det heter inte dödde utan dom dog heter det:P nice tunika gummz

2008-02-20 @ 20:38:07
Postat av: Cissi

Jag hade ingen anning om att Oscar kan sy =O
Jaa, stackars dina toffler, hoppas de fick en fin begravning! Trodde aldrig att du skulle vilja bli av med skor, är i chocktillstånd =P
Looove you!

2008-02-21 @ 09:14:39
Postat av: Märtaaa

Den är ju ungefär som en värmdeyna. Oscar ska få två värmdeynor(tycker jag) för att han har hjälpt mig med sidan, som ej är klar ;P OMFG va skor!?!?! Herregud, använder du verkligen alla?! 13 år det är inte lite... De som man har haft längst är ju alltid skönast :) Love U

2008-02-21 @ 17:25:26
Postat av: Oscar

Ja, vetepåsen blev jag ganska så nöjd med =)
Och dödde heter det faktiskt, inte "dog".

Kan förresten tilläga att tofflorna såg precis lika fina ut innan dendär dödsstötande tvätten, bara att dendär biten av stoppningen hoppade ut då, och det var ju bara för att Nicole satte på 60° ist för 40° =P

2008-02-27 @ 12:59:04
Postat av: Madde*padde*

hemma hos mig har jag luna som har sönder shoses

2008-02-28 @ 23:44:05
URL: http://whoismadelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0