> Photoshoot

Jag vill börja med att be så hemskt mycket om ursäkt för att min blogg har stått still. Det var verkligen inte meningen. Förlåt! Men nu så kommer äntligen uppdateringen. Ursäktar också för att de flesta som frågat om ngnting i sina kommentarer inte fått något svar av mig. Men nu, i detta inlägg, kommer förhoppningsvis några svar. Vafan, brb, ska bara släppa ut vilddjuren (katterna) på balkongen innan varenda blomkruka är nedriven...

...Så, nu är jag tbx. Blev ingen skola för mig idag, orkade inte. Hade bara typ en lektion eller ngt ändå. Palla åka 13 mil för det liksom? Eehh, neej. (Oj, så lugnt o skönt det blev när dom små monstren gick ut!). Mitt humör har varit på topp nu, trots att jag varit skittrött. Igår natt sov jag väl 2,5-3 timmar eller ngt. Så går det när man haft lov och vänt på dygnet. Då får man allt skylla sig själv. Vädret har varit ljust och bra, vilket jag älskar, sommaren är fanimej livet. Nu är det ju iofs inte sommar, men åtminstone på väg till. Det är ju alltid ngt. Och igår var det ju egentligen som var ämnet: Photoshoot. Jaa, vart ska jag börja? Att modella och få stå framför kameran är ngt av det absolut roligaste jag vet. Njuter till maxx av det, verkligen. Helt underbart. Jaa, så var det ju JC med...
 
...(Neej, vafaan Snöboll kom in. Åh, gå ut igen!). Det är så att jag ställt upp som en av 4 modeller i en kampanj för JC. Det låter jättestort, men då kan jag "tyvärr" såga att det inte är så stort som det verkar. Det är bara en lokal kampanj för just JC i Kinna. Men det är ju iaf en bit påväg. Jag hade ju sanslöst kul under fotograferingen. Aa, sminkningen var la kul den med, men fotograferingen <3 aahh, vad ska jag säga? ÄLSKA! Jag var med på flest bilder. Det skulle varit jag och en tjej till plus de 2 killarna. Jag var enda tjejen som närvarande, hon skulle få ta en annan gång. De få bilder jag fått med mig änsålänge är oretuscherade. Jag ska få alla på en skiva imorron. Men ni kanske vill ha lite smakprov ändå?

image168

Här var då jag =) T-shirten minns jag inte märket på, men en sådan kostar 129 kr. Jeansen är G-STAR och kostar 1.299 kr. Lite fler exempel har vi här:

           

Där hade vi några seriösa modellbilder med mig och grabbarna. Haha, kan ju lägga märket till hur kort jag är. Mina ynka 162 cm o killarna är närmare 2 meter. Haha, fast så ska det va. Den andra tjejen som är med har precis samma storlek som jag och så. Sen så kan jag ju påpeka att det är inte alls säkert att någan alls av just dessa bilder jag lagt upp nu kommer med i kampanjen. Vi tog ju liksom nästan 300 bilder totalt, så det finns ju en hel del andra att välja på med. Innan vi fotade så "värmde vi upp kameran och tekniken lite" som vi så fint kallade det. Kläderna hade inte anlänt till studion, och vi väntade på två modeller till (blev ju bara en, men ändå). Så här har jag mina vanliga kläder på mig. "Gårdagens klädsel" med då kan man ju säga. Fast extremt proffessionella gämfört med mina vanliga "Dagens klädsel", haha. Men det är kul. Jag och Jonas lekte även en hel del med all rekvisita som fanns i studion. Bilder:

image174

       

Yes, där har ni oss =P Plus Ewe, en i "teamet bakom kameran", dock inte fotografen. Hon fixade hår och tipsade om poser =) Skoooj var det. Åh, vill igen! Men det kommer väl fler chanser får vi hoppas. Får även ta och tacka alla som medverkat, det här var lätt en av de roligaste saker jag varit med om. Fler bilder kommer!

Igår när jag kom hem så lagade älsklingen mat =) Mumma var det. Jag hjälpte givetvis till ;P Så såg vi på Outsiders och sen satte jag mig här o skrev med "Märtan" (m.fl.), men det är så att vi försöker komma på jobb till efter gymnasiet o sånt. Jag sökte även ett jobb igår. På (Skara) Sommarland. Gjorde jag förra året med, men då fick jag det inte. Men får väl hoppas på bättre tur i år. Hade varit roligt. Fast iofs finns det väl andra jobb jag lika mkt skulle kunna tänka mig som det. T.ex Djurens Vänner, SF Bio. Hade nog varit roligt, tror jag. Några mer kul förslag? Träffa människor är iaf ett måste. Sitta instängt på ett kontor hela dagarna skulle jag aldrig fixa. Inte en chans.

Oj, nu är klockan snart 2, och O-J slutar då, så snart kommer han hem. Nu ska jag nog ta o hoppa in i duschen, tror jag allt. Kommentera gärna.

Nicolsan "the Model".

Kommentarer
Postat av: amanda

myycket vackra bilder min lilla modell! :) hoppas du kommer till skolan imorrn, iofs slutar jag tidigt, men en morgon cigg skulle inte sitta fel, eller va sägs? älskar dig, alltid

2008-02-19 @ 15:27:50
Postat av: Cissi

Åhh, det var askul igår =D Så som du njöt framför kameran, så njöt jag bakom! Superduper askul var det =) Får vi göra om flera gånger tycker jag =) Du glömde ju att nämna våran lattjo Historia =P
Det här med jobb är jävligt knepigt tycker jag! Inget kontor för min del heller, men kanske Liseberg ;) Skulle vart ngt om du får jobbet på Skara Sommarland =) Puss på dig, min soppbadare! Looove ya =)

2008-02-19 @ 16:11:47
Postat av: Märtaaa

Hade velat vara med då o sett på :) Jag tycker att du ska satsa stenhårt på modellandet :)

2008-02-19 @ 17:51:44
Postat av: Evelyn

Jätte vackra bilder Nicole. Jag giller personligen bäst den sista bilden :)

2008-02-19 @ 19:06:28
URL: http://missevelyn.webblogg.se
Postat av: Monkey

heeeet kameran smälter LEEEE^^ fan du e het baby:P hihih love you

2008-02-19 @ 19:10:08
Postat av: aalexandra

tack så mkt!

2008-02-20 @ 06:03:04
URL: http://lolabrin.blogg.se
Postat av: Tobias

svar: tkr jag med, dom verkar inte bry sig :S

2008-02-20 @ 09:41:01
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Sachita

Du är sååå fin på modellbilderna gumman :)
Vi två får modella tillsammans någon dag hihi

2008-02-22 @ 00:15:24
Postat av: Oscar

Ni verkade iaf ha roligt din korta lilla skönhet =)
Fina bilder på dej =)
SÖk jobb som fotomodell eller liknande kanske? ^^

2008-02-22 @ 00:58:07
Postat av: sofia

SKIIIIIIIIIIT GRYMT Fina bilder!!! :D

2008-02-28 @ 20:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0