> Madde

Vad skrev jag senast? Var flera dagar sen jag uppdaterade nu, dåligt av mig. Ändring på det nu med detsamma! I fredags skulle jag ta bilen till skolan. Skulle nämligen sova hos mami fredag-lördag och Oscar skulle till skolan, och sedan ta tåget till Kinna. Jag blev sen på morgonen och SMSade Linda att hon skulle säga till läraren. Hon bad mig mezza när jag kom till skolan så hon kunde möta mig, vilket jag gjorde. Svaret kom från Maddes mobil, och det stod att de satt i Cafét. Det finns ju 2 caféer, men jag antog att det var det stora, så jag gick dit. Där blev vi sittandes. Pratade, pratade och pratade. Så blev ingen lektion. Sen gick vi och åt. Efter det kom Lindas syster, som ville hem, så det bar av mot bussen för dem. Jag och Madde gick till Cafét och köpte lite fika, sen satt vi där o pratade ännu mer =) Mycket att ta igen har vi minsann! Innan umgicks vi skitmkt, men nu har det inte blivit ngt alls, tyvärr. Får det bli ändring på med, för jag har ju verkligen saknat denna underbara flicka. Mycket mer än vad jag anat själv. Med andra ord en jäkla massa. Sen kom "Lindush" och hennes sister tillbaka, de hade missat bussen. Vi satt kvar en stund, sen fick jag och Linda springa och gömma oss för våran lärare^^ Haha, mobbat or whaat?! Ganska så skoj var det allt iaf.

De två små systrarna gick än en gång, och jag o Madde-Padde åkte hem till henne. Där drack vi thé och pratade, sen kikade vi in i hennes garderob. Mycket snyggt må jag säga. Ge mig ;P hehe. Otroligt bra smak vad det gäller kläder och skor har hon allt. Vi lagade mat (eller aa, hon lagade mat), kyckling, ris och Indian Curry-sås stod på menyn. Mycket gött, men ojoj vad mätta vi blev =) Madde-darlingen skulle på fest, så sen blev det dusch för hennes del och jag busade med hundarna sålänge. Luna är sååå söööt. Helt underbar liten valp, men smälter ju. Danilo har blivit gigantisk tycker jag. Stor som en häst ;P Haha, kanske inte riktigt, men så hemskt långt ifrån är han väl ändå inte. Sminkning och massa prat, sen skulle jag åka. Tog med Madde o Luna i bilen, och släppta av dem hos Cathrin (för det är ju sååå långt o gå, haha, nämen hur många meter kan det vara? 50?^^).

                           
 Lilla Luna                     Luna o Danilo busar            Stora Danilo           Danilo i Maddes knä

Skulle åka in till Borås och hämta O-J hade vi tänkt (jag, mami o lillasyster). Det var tydligen strul med tågen p.g.a stormen, men vi åkte in ändå. Lillasyster köpte ett par fina skor på Wedins och vi satte oss på stationen o väntade. Kom inget tåg, o så fick vi reda på att alla tåg skulle ersättas med bussar. Hade fallit ned träd över spår osv. Lyckat... Eller inte... Efter mycket strul hit o dit åkte vi till Herrljunga (där han hade fastnat) och hämtade honom. Skönt som bara den var det att komma hem till Mammsen sen kan jag tala om. Sov underbart gött den natten.

På lördagen (igår) firade vi Mami lite o så. Av mig och O-J fick hon en skjorta, skitsnygg i vårens trendfärger rött, vitt och orange. Den var uppskattad =) Amanda, Thilda o company kom med. Vi körde Guitar Hero och såg på "Sanningen om Rödluvan" som jag hade inhandlat tillsammans med "Forrest Gump" i fredags. Rödluvan-filmen hade jag iofs redan sett, men den är rolig =P "Forrest Gump" däremot hade jag inte sett. Det har jag nu, och den var väldigt bra, tycker jag =) Har ni lust, så se den. Är både rolig och sorglig. Jag, Amanda o Tompa tog en rökpaus hemma hos mami, se bilder. Även bilder på filmerna: 

                                       

Vi åkte hem vid halv 5-tiden i lördags och idag fick jag gå upp ganska tidigt. Skulle tvätta. Gött att ha det gjort. Har även diskat, lagat mat och diskat igen. Städat ur garderoben ytterligare, vilket verkligen behövdes. Så nu ligger kläderna i prydliga högar istället för ihopslängda som innan.

Nu känner jag faktiskt för att lira lite Guitar Hero, så tror jag ska köra någon omgång, faktiskt. Imorrn blir det skola. Tråk tråk, fast får iaf träffa vännorna.

Nicole

Kommentarer
Postat av: amanda

hehe rödluvan är rolig :) SES IMORRN BABE

2008-02-24 @ 20:11:45
Postat av: Evelyn

Ja men de låter roligt detta Nicole, mycket som sker för dig läser jag :). Fina bilder med:)

2008-02-24 @ 22:47:35
URL: http://missevelyn.webblogg.se
Postat av: Madde*padde*

Du är så SÖT !!

2008-02-28 @ 23:39:13
URL: http://whoismadelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0