> R.I.P Freya-Baby <3

Min älskade marvinshona Freya-Baby har lämnat oss... Idag, den 23/4 -2008 på grund av ålder. Hjärtskärande till max. Tårarna bara sprutar. Jag älskade ju henne. Ska Casper vara ensam nu då? Givetvis älskar jag honom med. Så mkt att jag inte vill att han ska vara ensam. Han har ju iofs Snöboll, men det var ju Snöboll och Freya som var tajta... En katt och ett marsvin som ligger o myser o sover tillsammans har jag aldrig sett innan. De hade ett sånt fint band, de två. Casper är ju Freyas son (kastrerad). Stackars liten, mamma är död... Jag får agera mamma nu. Han är ju iofs stor, och jag har ju alltid varit adoptivmamma till dem båda.

Glömmer aldrig när jag fick hem dem. De hade det ju inte så bra där de bodde innan. Fick alldeles förmkt mat, grönt vatten, förgamla vitaminer och ingen uppmärksamhet. Jag gav dem ju iaf ett bra hem...


Har ju sedan länge sagt att efter dem blir det inga fler marsvin. Men så elak kan jag ju inte vara så Casper får vara ensam, eller? Vill ju iofs inte vara med om detta en gång till, men dör gör ju alla... Får isf inskaffa en äldre hona. Skulle vilja hjälpa någon så som jag gjorde nu, igen.

Åh, jag är så ledsen... Freya-Baby, vila i frid. Jag kommer alltid att älska dig. Du berikade mitt liv. När ingen annan var glad och social hade du alltid humöret uppe och "pratade" glatt av dig. Ingen kunde någonsin missa dig. Du hälsade på alla med ett litet pip, och tittade upp på mig med dina söta ögon när du bad om en morot, eller ett salladsblad eller någonting annat. Lova mig nu, en sista gång, att vila i frid. Det är du värd <3

Förevigt din
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Oscar

Ja det var hjärtskärande..
Men hon hade det ju iaf bra, och du gav ju henne en puss senast imorse så..
Så mkt liv som det alltid är här så tror jag nog inte att Casper skulle känna sej ensam men..
Och på sommaren nu så får han ju vara ute med katterna på balkongen också. Menmen...

2008-04-23 @ 19:31:07
Postat av: Evelyn

Beklagar gumman, inte lätt när ens nära djur går bort. Man bygger band sen försvinner det av en eller annan orsak jobbigt. Men får tänka att "Freya-Baby" har säkert kommit till en plats där hon är ung och vild :).. Massa me kramar

2008-04-23 @ 19:33:27
URL: http://missevelyn.webblogg.se
Postat av: amanda

Nee stackars dig älsklingen min, jag och tomas lider med er. :( Men hon har det bra där hon är nu med, det lovar jag hjärtat. jag älskar dig

2008-04-23 @ 19:50:34
Postat av: Cissi

Nej, men... Klart att du gav henne ett bra hem med massa kärlek. Jag skulle aldrig kunna tänka mig något annat. Vet du vad jag tror? Jag tror att Freya och Sigge är någonstans, på ett bra ställe och tillsammans så väntar de på oss =)

2008-04-23 @ 20:04:00
Postat av: Märtaaa

Hon kommer att få ett bra efterliv så mycket kärlek som du har gett henne :)

2008-04-23 @ 20:04:51
URL: http://maertapaerta.webblogg.se
Postat av: sofia

Usch, sånt är så grymt jobbigt... :/ Lilla gumman... Men får tänka på att hon haft ett bra liv och nu får hon vila i frid! Stor KRAM!

2008-04-28 @ 20:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0