> Plugg, plugg, plugg

Slutade sent igår, och när jag kom hem hade Älskling lagat jättegod mat. Var oreganokyckling med ungsstekta potatiklyftor, morötter och broccoli med gräddsås. Mycket gott var det. Jag hade iofs hellre tagit béarnaisesås tror jag med, ändå =P

Vi såg på "Lyxfällan", sen hängde vi upp spegelväggen i hallen, småtittade lite på "Efterlyst" och somnade framför i slutet av "Insider"/början på "NCIS". Var helt slut igår kväll, därav kom det inget mer inlägg, sorry.

Idag är jag hemma från skolan. Orkade verkligen inte gå dit. Bara en lektion på fredagar ändå. Dessutom måste jag vänta i 1 timme och 10 minuter på nästa buss hem efter att den lektionen slutat. Plus att jag måste vara där vid 8, trots att vi börjar 9.50 baraför att nästa resa är framme halv 11. Så det känns lite lagom ovärt. Minst sagt. Det är väl förståeligt, eller?

Men måste verkligen plugga idag ändå... Arbetet ska vara klart nästa vecka. Och jag har det slarvgjort bara, så är väl bara att ta tag i skiten. Sen i skolan har vi inte så mkt kvar, thank god! När detta arbetet är ur världen kommer det kännas aningen lättare iaf. Sen så har vi prov i Samhällsekonomi kvar, vilket jag måste klara om jag vill ha Godkänt, om jag inte minns helt fel =/ Jobbigt, med tanke på att jag faktiskt tror att jag inte alls klarar det. Fattar typ knappt ngnting när han babblar på om diverse avgifter, skatter osv osv.

Och så har jag ett prov kvar i Rättskunskapen med. Det tror jag med att jag egentligen måste klara om jag vill ha Godkänt. För min frånvaro är jättehög i det ämnet. (Så går det när man sätter en lektion klockan 15-16.15 en torsdag när vi har ett hål på 1,5 timme innan. Och dessutom har vi inte alltid haft den lektionen, och då har hålet varit 3,5-4 timmar. Aningen jobbigt att vänta). Dessutom har jag slarvat med inlämningsuppgifterna där med. Suck.

Oj, jag trodde min lilla "lista" var slut där =S Men kom på nu att vi har ett jätteprov i Export&Import med ju... Fy fan va jobbigt det blev =/ Det är ju en jäkla massa sidor vi ska kunna där... Åh, va jobbigt, usch!

Aja, då lär det väl inte bli så lugnt nu i slutet ändå dådå. Dessutom har vi ju faktiskt ett heldags-prov i Praktisk Marknadsföring C som håller på från 8.15-16.15 med. Herregud, kan vi inte få ta det lite lugnt nu i slutet? Är det så hemskt mkt begärt? Fy fan va jobbig månad jag har framför mig...

En liten tröst är ju iaf att studentmössan har kommit och att det bara är ca 1 månad och 2 veckor kvar. Okej, ganska stor tröst dådå =P Fy faaan så sjukt gött det kommer bli att ta studenten! Ni anar inte. Det har varit mitt mål i flera år nu ju! Jag är så sjukt stolt att jag klarat av 3 år i gymnasiet.

Här är studentmössan och tröjan:
image325

    
Som ni ser så står det "Nicole * Handel" på framsidan, är en krona och står "2008" på översidan, står "2008" på baksidan, står "Marks gymnasieskola" i den (och även ministorleken 53 på insidan, haha "baraför att du har så liten hjärna, som Marion sa). På tröjan står det ju "Student 2008" såklart =) Mycket nöjd. Dessutom är det en fin röd diamant på framsidan, handels färg. Jag hade kanske hellre velat ha en rosa, men det stod ju för ett annat program =P Men visst är den väl fin?

xoxo
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Märtaaa

Hemskt vad mycket ursäkter du har för att gå till skolan... Mmm, längtar till studenten :)

2008-04-25 @ 15:26:21
URL: http://maertapaerta.webblogg.se
Postat av: sofia

Snygga studentgrejer du! :D

2008-04-28 @ 20:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0