> Freedom Writers

Jahopps idag är det onsdag o jag försov mig =P Ajaj, inte bra detta. Men vart faktiskt första gången jag försovit mig denna terminen. Fick reda på att hela min projekt-grupp är IG-varnad. Inte bra det heller, men så kan det gå. Vårt projekt står i princip still, men vi ska nog se till att komma ngn vart o fixa oss igenom det.

Jag o Marion var på Visko på möte. Plockade på oss massa skor o grejjer, för vi ska ju skylta =) Skojsigt ska det bli, sånt som alla HP3or får göra i våran skola =P Lite lyx nästan, hehe.

Sista lektionen, dubbel-lektion i religion, såg vi en film. Jag blev grymt berörd, den var skitbra. "Freedom Writers" heter den. Någon som har sett? Hilary Swank i huvudrollen. Handling:

"Tvåfaldigt Oscar®-belönade* Hilary Swank spelar huvudrollen i denna gripande berättelse om storstadsungdomar med tuff attityd som vant sig vid våld och skottlossning - och läraren som ger dem det de behöver mest: en egen röst.

Lärarinnan Erin Gruwell hamnar på en skola präglad av våld och rasmotsättningar och börjar kämpa mot ett hänsynslöst system för att ge skolan en betydelse i sina elevers liv. Genom att berätta sina egna historier och höra andra berätta sina inser en grupp "hopplösa" tonåringar vad tolerans innebär, tar kontrollen över sina trasiga liv och förändrar sin tillvaro.

"Freedom Writers" bygger på den hyllade bästsäljaren "The Freedom Writers Diary" och innehåller fantastiska insatser från samtliga i den stjärnspäckade rollistan, bland andra Golden Globe®-belönade** Patrick Dempsey ("Grey's Anatomy") och sångaren Mario."



image65

Svårt att beskriva tycker jag, så lånade texten från cdon.com. Men filmen kan jag varmt rekommendera, absolut. Har du inte sett den, så gör det! Den berör ända in i själen.

Superwoman

Kommentarer
Postat av: Cissi

Den filmen vill jag se=) Religion är inte så pjokigt ännå!
Vi står typ oxå still i vårat projekt, som du kanske märkte så är ngra lite mer arbetsvilliga än andra=P Men så kan det gå..
Skriv den tredje bloggen nu =D

2007-10-03 @ 21:12:20
Postat av: Jimmy

Ja men försova sig Nicole aj aj :P .. Jasså ig-varning tråkigt vad är de för projekt? :)

2007-10-03 @ 22:16:21
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Oscar

Jahapp, vi får väl ta å se den nån gång då? =)

2007-10-04 @ 21:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0