> Fet uppdatering

Här kommer en fet uppdatering på flera dagar o massa upplevelser, händelser o roliga grejer som hänt. Kommer säkert missa hälften bara för att jag jag inte hunnit med att uppdatera förrän nu. Hade tänkt göra det i skolan, men hann inte där heller.

I tisdags på religionlektionen hade vi lite kul =) Det var enda lektionen på dagen med, vilket var gött. I alla fall så hade läraren betygsnack, så vi hade lektionen själva kan man säga. Malin o Sara satt vid katedern, eller vad det heter, o vi flumma loss. Det var religion o vi skulle läsa några sidor o svara på frågor. Så kom vi in på kristendomen o så frågade någon vad gjorde Jesus egentligen... O så var det ngn liten del i texten om civilingenjörer för att göra en jämförelse. Så, när dom frågade svarade dom därbak blixtsnabbt att han var civilingengör =D Hahaha, en del skratt blev det där, kan jag säga =P Skoj. Vi hade ju som sagt bara en lektion på tisdagen, o den (religionen) började 10.20, men jag tog resan jag brukar göra på tisdagar o var framme 10.30, vilket är okej, gött tycker jag =) Vad som var mindre kul i tisdags var att vi slutar den lektionen 11.30, o då går det också en buss in till Borås, som jag hinner med. Men sen missar jag 12-tåget från Borås med 20 minuter =/ Segt. Så fick strosa runt i Borås till 14.00 då nästa tåg gick...

...Aningen segt, men köpte mig en korv med mos, som var god, men varm - aj, brände mig på tungan =P Sen så gick jag runt i lite butiker o kolla runt. Tänkte köpa mig en ny BH, men hittade ingen jag fastnade för. Sen orkade jag inte prova mer heller =P Så smet jag givetvis in på Din Sko påvägen till tåget med =P Kan inte hjälpa det, jag älskar den affären. Min favorit, helt klart. Hittade ju såklart skor. Två par stövlar för att vara exakt =) Ett par låga vinterstövlar som var svarta med supermysigt fluff i o på. Och ett par högklackade stövlar som var mörk-mörk gröna (ser nääästan svarta ut, men syns ändå att det är en grön ton), med snörning fram, skiiitsnygga, jag lovar! Typ likadana som Amy Lee, sångaren i Evanescence, hade på konserten på Hultsfredsfestivalen vi var på i somras =P HETA!

Men för att komma vidare. Resan hem vart la lite händelserik den med =P Bussen mellan Skene och Borås var jätteful. Reagerade först på att dörren vart jättesmal. Herregud, vem somhelst hade knappast kommit in där, alltså. Inte en chans. Sen så fick man typ precis plats med benen när man satte sig. Och så vart bussen helg orange-rosa inuti med. Haha, måste verkligen haft brist på bussar på buss-centralen när dom använder en såndär rutten buss, alltså ^^
Tåget sen mellan Borås och Herrljunga hände det inte så mycket på. Det var gött väder ute som man njöt till fullo av på stationerna ;P I Herrljunga hann jag med o snacka i tele en liten stund med en gammal polare. Som för övrigt precis hade fått jobb. Vart på anställningsintervjun i 5 minuter o fick jobbet. Inte dåligt! Dessutom fick jag höra att jag pratar som en jävla skaraborgare, haha =P Kan ju stämma kanske, tyvärr, ja... ^^ hehe. Var inte bara jag som pratade fult, även vissa andra pratade som en "jävla smålänning, jönköpings-bo", haha =)

Nästa tåg jag hoppade på var det från Herrljunga till Falköping. Pratade med O-J hela den lite halvläskiga resan =P Jag brukar älska o åka tåg (speciellt o sova på dom, åh, underbart!). Men någonstans mitt ute i "ingenstans", rena rama ödemarken så stannade tåget =S Alla bara "Vafan händer", nästan så man blev lite nervös... Så sa dom i högtalarna att det hade blivit något tekniskt fel på loket, men att hon inte visste mer än så och att hon skulle återkomma med information när hon visste mer. Jag bara "Oooh nooo, min buss kan jag ju inte missa, sheeeat". Pladdrade på med Oscar i telen (skönt att iaf ha ngn o prata med!), o hon sa i högtalarna åter igen att det är fel på loket, och de gör allt för att fixa det så snabbt som möjligt, men att det tyvärr kan ta tid. Och att hon återkommer med mer information när hon vet ännu mer... Jag ville verkligen inte missa min buss, o behöva sitta i sega Falköping i 50 minuter innan nästa buss kom. Hon återkommer med ännu mer information: "Det är så att de som ska byta tåg till det mot Jönköping och Nässjö i Falköping hänvisar vi till nästa avgång, 16:16 istället. Alltså 16:16 istället för 15:18". Ajaj, lär inte bra alls för mig. inte för att jag skulle vidare dit, men för att det lät som vi skulle bli stående ännu längre. Då hade vi stått still i typ 10 minuter...eller snarare en kvart förresten. O så fortsätter hon: "Nu rullar vi vidare, vi ursäktar verkligen detta". Åh, skönt tycker jag, men är nervös resten av vägen att jag ska missa min buss. Som tur var hann jag! Var framme typ 2-3 minuter innan bussens avgång. Tyckte verkligen synd om de stackarna som skulle vidare med Jönköpings-tåget, fy fan va surt =/.

På buss 203 från Falköping hem till Skara (Valhall för stt vara exakt ;P) la jag märket till att det var ännu fler människor uppe på taken. Hemskt vad folk var på taken o klättrade i tisdags. Kom på när jag såg dem att på morgonen hade jag med sett det =P hehe.
Och så såg jag en städbil i Falköping med, o gissa vad den hette? =D Haha, CITYFANT, haha, fan va fult, värsta log där helt för mig själv =P Var en ful bild på den, föreställande ngn ful slags tecknad elefant med ^^
Tänk vad många mini-pluttiga små orter man kör igenom mellan Fkpg o Skara egentligen. Så små att det tar en endaste liten minut att köra igenom typ. I Jättene luktade det avlopp, bläh. Och i Gudhem däremellan såg det ut som rena rama Extreme Home Makeover, såg ut som de flyttade ett halvt hus med ngn slags lastbil eller ngt. Och så stannade vi där med o så gick en kille i 20-års åldern av med värsta skinnjackan, massa långa tjocka dreads, bandana o piercings. Såg ut o va lite sådär "hårding", o så gick en liten söt kort tant av med. O dom gick tsm sen o pratade o så. Rena motsatserna mot varandra, men det vart sött o se tycker jag.
Sen så körde vi förbi några hagar med kor. Usha. Jag är rädd för kor, dom är onda. Sen så mötte vi med bussen en liten gubbe i en cab-traktor, haha. Han hade världens smile. Från ena örat till det andra ^^ som hade en skitlång bilkö bakom sig =P Haha, körde ju dösakta med =D Kul o se.

När jag gick av bussen vid Valhall i Skara så susade det förbi ett gäng killar med alla rutorna nere och alla hade varsinn arm som stack ut o digga den höga musiken ^^ Hihi, kändes somrigt o såg kul ut.
Jag var hemma vid 4, då åkte jag och Oscar till Skövde för att prata med folket på SIBA, angående våran 40 tums widescreen LCD-tv som vi lämnade in för länge sen på lagning som de inte kunde laga. Vi fick vänta på butikschefen (som aldrig kom) i en halvtimme, sen kom en annan tjej istället för att han inte hann med oss. Dålig service tycker jag, handelsnisse som jag är. Men iaf, vi ska välja en ny TV, och komma och hämta den (och betala mellanskillnaden) när vi vet vilken vi vill ha. Ska bli gött, äntligen. Det har jag väntat på. Den här gången blir det verkligen ingen LL (Limited Label), för det märket är kasst. Vi ska ha en Philips, dom är skitbra i nästan alla recensioner och mest utvecklade och så. Så det blir det! Förstärkaren köper vi nog någon annanstans, skulle jag tro.

Vi åkte hem och jag och Maxxi bänkade oss framför TVn, för klockan 19.30 på TV4 går serien "Hitta Hem", som vi har fastnat för. Handlar om Stockholms katthem och hundstall och vanvårdade och hittade djur som tas omhand. Jätte-intressant, absolut. Skulle jag lätt kunna tänka mig att jobba med.

I onsdags skyltade jag och Marion för Visko ("Viskadalens skobutik", en stor skoaffär som ligger i Skene. Ganska stor turistmål här, faktiskt, för de som inte visste det). Vi har ju två skyltfönster i skolan, som handelstreorna skyltar för olika företag i. Kul, faktiskt. Sen så får vi presentkort för det företaget vi skyltar för med, blir ju liksom reklam fär dem. Så de tjänar på oss, samtidigt som vi tjänar på dem kan man säga. Ingår i våran undervisning utbildning.

Idag, torsdag, träffade jag Mandisen på morgonen. Hon var med mig på historialektionen, haha. Hade kul, faktiskt. Flumma loss, lite. Hade med en flaska vatten, haha. Skvätte ner varandra en aning o så. Sen så käkade vi KitKat (min favoritchoklad, helt totalt beroendeframkallande till maxx). Amanda tyckte att jag borde börja gå på AK-möten. Haha, vi ersatte AA (Anonyma Alkoholister, antar att alla vet =P) till AK, som fick stå för Anonyma KitKat-missbrukare, ellerngt =D. Sen var jag med henne på en lektion med, tror den hette fordonskännedom om jag inte minns helt fel. Sen fotades vi vid skyltningen av fotografer o sånt med. De ska visa lite bilder på vad alla programmen håller på med och var som gör dem speciella om jag fattade det rätt.
Innan vi gick hem hittade jag, Marion o Märta-Pärta på lite bus =P hihi. Vi terroriserade lite skåp. "Skåpskoj", haha. Kan inte skriva så mycket mer om det nu, för personen som är utsatt får inte veta förrän imorrn bitti ^^

Måste verkligen sova nu, shit, klockan bara springer iväg. Detta blev ett långt inlägg, värsta boken nästan ;P. Nu har ni o göra en stund =). Jag o Oscar har fastnat framför TVn nu med, TV3. Ser på Speed. Bra film, tyckerr jag. har alltid gillat den. Med Sandra Bullock, "Neo" i Matrix och handär i Dum&Dummare (Inte Jim Carrey, utan den blonda).
Men nu måste jag verkligen lägga ner skrivandet o gå o lägga mig. Natti!

Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Nu har man läst en bok (A) .. Hur orkar du med alla dessa byten är min första tanke ? Phu säger jag Nicole! hehe

2007-10-11 @ 23:31:28
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Cissi

Jag har allt märkt vad ni har gjort i mitt skåp!!! Hit me grejjerna! Läskigt att tåget stanna, huuh! Tycker att det blev görnajs i den-gula-lådan-där-ni-ställt-in-massa-skor=) Sen va de lattjo när du skjutsa mig o Marion på den där sparkcyklen =P Skulle oxå kunna tänka mig att jobba med sånt, kan väl inte finnas ngt bättre jobb än att ta hand om små hårbollar? Orange rosa buss? Haha fan va hippie!! Du o dina skor, haha skonarkoman ;P Bloggar du lite oftare så behöver du inte skriva så myyycket! Och jag vill fan ha mina grejjer NU!! Ni är änna riktiga terrorister ni...

2007-10-12 @ 09:55:12
URL: http://Cissianen.webblogg.se
Postat av: Oscar

Okeeeej, tog evigheter att läsa detta, borde finnas massor att kommentera, men det blev lixom så mkt på en gång så man vet inte vad man ska skriva.. Men kul var det att läsa iaf =)
Ska bli spännande å skaffa en ny TV tycker jag. har ju haft denhär ersättnings-TV'n i evigheter nu juh..
Och aldrig Siba igen säger jag bara.. Definitivt inte LL.

Och att det alltid ska vara så mycket problem när man reser med Buss/tåg alltså...

Puss på dej gummsan

2007-10-12 @ 13:30:30
Postat av: MärtaPärta

OMFG vilken lång blogg, haha! Du o dina jäkla skor! Du kan verkligen itne klara dig utan skor eller det kan väl ingen nånting måste man väl ha på fötterna på vintern ;P Dollan gillar också Hitta Hem hon ligger o voffar på hundarna, hihi. När man läste allt om resan från skolan hem till Skara låter det som att det tog en evighet :P Hade du inte med dig din bärbara dator? Love u!

2007-10-12 @ 16:10:23
URL: http://maertapaerta.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0