> Hooligans

(Originaltitel: Green Street Hooligans). Den filmen köpte jag för någon vecka sen, och såg den idag med Oscar. Definitivt en film jag kan rekommendera! Elijah Wood, Claire Forlani och Charlie Hunnam m.fl. är med. En film om kärlek, våld och vänskap. Stark, definitivt. Den berör en del... Får en att riktigt tänka efter.

Taget från cdon.com:
Efter att ha blivit felaktigt anklagad för droginnehav, relegeras Matt Buckner från Harvard. Han åker då till London för att bo hos sin syster och här introduceras han för engelsk fotboll. Det blir Matts möte med en värld av skoningslöst fotbollsvåld och brutal huliganism.

Matt är djupt skakad. Men så upptäcker han lojaliteten, vänskapen, gemenskapen och äran och det går upp för honom vad det innebär att ha vänner som sluter upp vid ens sida. Det dröjer inte länge förrän han är redo att förena sina krafter med de övriga medlemmarna i huligangänget "Green Street Elite" inför årtiondets match mellan ärkerivalerna från Millwall och West Ham.

Gör dig redo för en brutal filmupplevelse från fotbollsvåldets värld! Filmen har redan vunnit åtskilliga priser och den kvinnliga regissören och tidigare världsmästaren i kickboxning och karate, Lexi Alexander, har dragit stora växlar på sitt förflutna som hängiven medlem av Mannheim City Boys huligansektion! Elijah Wood (Sagan om ringen triologin) spelar den oerfarne Matt som får sin inträdesbiljett till huliganfanatismen av britten Charlie Hunnam (Cold Mountain) i en film som känns lika äkta och autentisk som en knytnäve rakt i ansiktet!


image113

Inte sett den? Gör det, du har missat ngt.
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: MärtaPärta

Waaaow, har ni redan sett den... Haha! Den såg jag förlängesen ;P Nummer 1 på min lista av favoritfilmer :D

2007-11-16 @ 12:13:30
URL: http://maertapaerta.webblogg.se
Postat av: Amanda

Jag har sett den 100ggr, and I LOVE IT

2007-11-16 @ 12:45:26
Postat av: Jimmy

Är den verkligen bra?

2007-11-16 @ 14:13:06
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Cissi

ÄLSKA

2007-11-16 @ 18:02:54
URL: http://Cissianen.webblogg.se
Postat av: Anne

hehe, den var länge sedan jag såg, men minns att jag tyckte den var bra =)

2007-11-18 @ 21:25:42
URL: http://mumintrollet.worpress.com
Postat av: =)(

jora den är väl helt ok...

fast bättre och mycket roligare att va med om det filmen handlar om i verkligheten...

2007-11-30 @ 22:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0