> Bion

Filmen "Underbar och älskad av alla" som vi såg på bio var jättebra =) Definitivt sevärd, tycker jag. Detsamma om boken =P Är med kanonbra. Fast man ska nog välja antingen eller, eller se filmen först och läsa boken sen, kanske. Både jag o Oscar hade läst boken först o tyckte den var bäst baraför att filmen hoppade över massa roliga delar. Men alla andra i biosalongen asgarvade, hehe. (Gjorde vi med, vissa gånger dåmen...). Slutet är verkligen kanon, haha =D Världens smartaste tjej! Martina Haag författaren av boken som filmen är baserad på, som även innehar huvudrollen) är förjäkla grym, alltså =P

Handling (tagen från www.sf.se):
Isabellas riktiga liv, det hon är ämnad att leva, verkar aldrig börja. Hon är drygt 30 år och har inte nått fram. Vänner och bekanta skaffar partners, de får barn och gör karriärskliv. Bella står på samma nivå som när hon var 20. Att frilansa som skådis går dåligt, hon är singel och bor i sin lilla lägenhet. Livet står still. En dag bestämmer hon sig för att inte vänta längre. Hon ljuger lite i sitt CV, men för att rädda att hon ljög ljuger hon lite mer tills det plötsligt har gått för långt.? När hon får chansen att stå på Dramaten tar hon den, skrattar Martina Haag som både skrivit boken som ligger till grund för filmen, och spelar huvudrollen som Bella.? Hade de frågat om hon hade träben hade hon sagt javisst och sågat av sig benet. Jag förstår henne verkligen. Varför ska regissörerna någonsin välja Isabella? ?Antingen tar vi Marie Richardsson eller så tar vi en tjej som blivit utbuad på entonårsföreställning och gått och stämplat?.
Länk: http://www.sf.se/filmer/film?filmid=10002706

När vi kom till Skövde förresten, så var P-automaten sönder, så fick stå gratis =) Gött! Jävla tur man kan ha =P Fast jag vart ju så dum så jag gick in på Coop Konsum o växla till tior först, innan jag kollade vad det stod på automaten ;P Aja, sånt som händer =)

Innan vi åkte hem stannade vi o handla på ICA Munken =P Köpte mjölk, ost, en skvallertidning o två filmer. Filmerna var "Den gröna milen - Special edition 2 disc" (vi båda älskar den filmen!) och "Borta med vinden" (gammal klassiker, som jag inte sett än, men skitbra ska den ju tydligen vara). Bilder på filmerna:


När vi kom hem så ringde Pappsen =) han o Annika (Hans gumma, hehe. Dom är förlovade) hade hyrt en stuga på västkusten. I Varberg =P Hade kanonmysigt där tydligen. Hade druckit lite vin o bara myst o haft en kanonhelg änsålänge. Låter toppen, så glad för deras skull =P Så mysiga dom är. O så gulligt att de verkligen är som gjorda för varandra. Grymt glad för pappsens skull. O så fick han reda på den där lilla nyheten att jag ska gå på Marks Gymnasium nu ändå. Så sa han att om jag är trött o inte orkar åka hem ngn gång så får jag sova hos dom =) Ute i lilla Fritsla, haha. Så lovade han att han skulle köra mig på MC:n till skolan =P Sheat, vilken lyx. Får väl ta o va "trött" ngn dag då, så man kan åka med honom då. Jättefin motorcykel har han ju, som går kanonsnabbt! (Me like).

Men nu är jag grymt trött, somnar vilken sekund somhelst känns det som, så ska nog sova strax.
Puss o Kram, skumbanan -

Pappsens lilla Nicolsan (Smeknamnet "Nicolsan" har förresten han alltid kallat mig, sen jag var en liten plutt).

Kommentarer
Postat av: jimmy

Green mile = gråt film skit bra!!! .. Naww vad skojj för din paps Nicole.. :D

2007-08-25 @ 23:21:28
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Martina

Å den Gröna Milen är ju så bra!! Coolt du Nicole, så du vågar åka MC men inte moppe? Hmm haha!! Lätt att jag ska ha en "skrevraket" sen om några år ;P

2007-08-26 @ 11:06:11
URL: http://maertapaerta.weblogg.se
Postat av: Monica

va har du inte sett Borta med vinden än :O den e as bra juh men låååång :P

2007-08-26 @ 12:26:50
URL: http://monkey.webblogg.se
Postat av: Cissi

Den är gröna milen är jue ASBRA=) Modigt av dig att åka MC me din papps! Har åkt me pappas en gång, å ALDRIG mer! Görläskigt jue =P

2007-08-26 @ 19:45:39
URL: http://cissianen.webblogg.se
Postat av: alexandra

Det var ju skit kul! :P

2007-08-26 @ 21:13:01
URL: http://aliza.webblogg.se
Postat av: Oscar Jonsson

Redan kommenterat Under & Älskad av alla i det förra blogginlägget. Men bra var den =)
Den gröna milen e typ världens bästa film tycker jag..
Den måste verkligen alla se.
Borta med vinden har vi börjat se nu, tycker den e ganska seg , men kanske blir bättre snart. sett 1,5h eller nåt.

2007-09-01 @ 14:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0