> Banken

Nu har vi varit på banken, jag o älskling. Nu har vi båda bytt till Sparbanken Skaraborg (Swedbank), och jag är mycket nöjd =) De är väldigt trevliga och service-inriktade på den banken, tycker jag. Och jag bryr mig väldigt mycket om servicen. Man är ju "handelsnisse" =P haha! Sån blir man när man går Handels- och Administrationsprogrammet (med inriktning Handel- och Service för min del). För övrigt så var min tidigare bank väldigt bra den med, men ligger ju väldigt långt bort nu när man flyttat. Den låg mellan Kinna och Ullared för de som bryr sig (Mjöbäck).

Oscar däremot hade ju Nordea innan. Orka Nordea, haha. Nämen de kanske har sina fördelar, jag vet inte? Kan inte så mkt om den banken, mer än att de har s.k. "skrapkort" instället för en dosa. Och de där mobbade skrapkortet har långt ifrån sådan säkerhet som en dosa har, vad det gäller Internet-banken. Det har det varit en hel del klagomål på, och i somras sa de t.o.m i radion att Nordeas Internet-säkerhet är kass. Dessutom (en ganska onödig grej för andra, men inte för mig) så är det tråkigt o gå in på Nordea här i stan. Det känns tråkigt o grått, o jobbar mest gamla tanter där. Hm, nej, jag är verkligen inget stort fan av Nordea... Men å andra sidan, varför vara det när Swedbank finns o är såå mkt bättre? =) Yes, så tycker jag! Det var hemskt vad åsikter jag har, då ;P

image29

Vi öppnade dessutom ett gemensamt konto med. Hade ingen av hos haft i tankarna innan hon på banken (nämner inga namn, hon får vara anonym) föreslog det. Hon sa att det är en bra idé, så vi tänkte att "Varför inte? Vi kör på det!". Sagt och gjort, nu har vi det.
Nu ska jag ta o skicka henne på banken ett mail, tänkte jag.

Ha en bra kväll!
Nicolsan

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Ja brukar oftast vara klagemål. Men nordea är sveriges största bank ^^. Jag tycker det inte är några alls fel med att köra med skrap, visst smidigt med att ha en dosa, dock det de pratar om ang säkerheten, är bara gamla och riktigt dumma människor som läser och gå in på det de får i mailen. Men men.. Själv så ogillar jag Swebank eller den gamla "sparbanken." Men alla kan inte gilla allt här i världen.. Aja ha de bra Nicole :D kramis

2007-08-30 @ 22:46:29
URL: http://wanko.webblogg.se
Postat av: Alexandra

de är faktiskt rätt bra o ha genemsamt konto det har jag märkt nu...så enkelt när man ska betala sånt tråkigt som räkningar...för över allt te samma konto bara ^^ :P
vad skaru göra idag då gumman? pussar

2007-08-31 @ 09:08:12
URL: http://aliza.webblogg.se
Postat av: Oscar

Ja, jag har inte direkt något för eller imot någon av bankerna, men man har ju hört att dosorna ska vara säkrare än skrapkorten, skrapkorten e snabbare, men det är ju inte värt det för lägre säkerhet, och bara en sån grej är ju andledning nog att byta. Plus så har både mamma och Felix swedbank också, och det händer att man skickar pengar fram och tillbaka, och då blir det ingen fördröjning tills man får pengarna nu när vi har samma bank.
Och jag har ingenting alls att klaga på ang servicen på någon av bankerna, men som du sa så jobbar det fler yngre på swedbank, t.ex. hon vi pratade med, och hon var ju bra och skämtsam tycker jag=), något som dom äldre ofta saknar

2007-09-01 @ 14:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0